«جنبش علیه بیکاری» وزارت کار را تعطیل کرد

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11090

صبح امروز ده‌ها تن از جوانان بیکار در برابر دروازه وزارت کار و امور اجتماعی از گسترش بیکاری در کشور اعتراض کردند و دروازه این وزارت را بستند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افق نیوز، این اعتراض کنندگان  در تحت نام « جنبش جوانان علیه بیکاری» این اعتراض را در حوالی ۷ صبح امروز انجام دادند و مانع ورد کارمندان این زارت به داخل آن شدند.

شعارهایی که این اعتراض کنندگان حمل می‌کردند عبارت بودند از : «مابیکاریم از دولت بیزاریم» ، «ما کار میخواهیم و کارت سرخ به دولت بی‌کفایت بلند می‌کنیم».

اعتراض کنندگان می‌گفتند تا زمانی‌که دولت به خواست‌های شان رسیدگی نکند دروازه  وزارت کار و امور اجتماعی را بر روی کارمندانش بسته نگهمیدارند.

«جنبش جوانان علیه بیکاری » پیش از این نیز در مقابل دروازه  شورای ملی اعتراض کردند و این اعتراض  دوماه ادامه داشت.

اکنون این شورا دومین اعتراض شان را در برابر وزارت کار و امور اجتماعی انجام داده است.

اعتراض جوانان از افزایش بیکاری در کشور در حالی انجام می‌شود که هزاران جوان واجد شرایط کار و با تحصیلات عالی در کشور بیکار می‌باشند و به خاطر فساد اداری نمی‌توانند در ادارات دولتی وظیفه بگیرند.

روزانه هزاران جوان در پشت دروزاه ریاست پاسپورت صف می‌گیرند که تا به خارج از کشور بروند و بسیاری از این جوانان به طرف اروپا می‌روند.

دولت آلمان به تازه گی اعلام کرده که پناهجویان افغان را از کشورش خارج می‌کند، در همین مورد رییس جمهور اشرف غنی به مقام های دولتی آلمان گفته است که از برگرداندن پناهجویان به کشور استقبال می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟