«جنبش علیه بیکاری» به دروازه های مجلس رسید

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 10793

«جنبش علیه بیکاری» در سومین دور راهپیمایی خود در مقابل در ورودی مجلس یکبار دیگر از نمایندگان و دولت وحدت ملی خواستار بهبود اوضاع کار گردیدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس این جنبش امروز در سومین دور راهپیمایی خود از افزایش روز افزون پدیده بیکاری در کشور ابراز نگرانی نموده و در مقابل در ورودی مجلس از نمایندگان ملت خواستند تا نسبت به رفع نگرانی های ایشان اقدام عاجل نمایند.

آنان از موجودیت 13 میلیون بیکار در افغانستان ابراز نگرانی نموده و آنرا یک تهدیدجدی برای آینده کشور می دانند.

این جنبش با صدور قطعنامه ای از دولت خواستار ایجاد اشتغال، سوق دادن مامورین به تقاعد که از لحاض سنی و یا از زمان خدمت به تقاعد رسیده اند، فراهم سازی زمینه کار برای نسل جوان تحصیل کرده، تآمین امنیت شغلی، رعایت استندرد های بهداشتی و ایمنی در محیط کار، توقف اخراج و بیکار سازی، پرداخت بیمه بیکاری مناسب,، افزایش دستمزد و پرداخت فوری آن و ممنوعیت کار کودکان گردیدند.

در همین حال «باقی سمندر»از فعالین مدنی فجایع موجود در کشور را حاصل بیکاری می داند و گفت: جنایات موجوده در افغانستان چون قتل, تجاوز, دزدی و… همه و همه از نبود بیکاری در کشور پدید آمده است و تا زمانی که این معضل مهار نگردد افغانستان رو به رکود نهاده و میدان تاخت و تاز بیگانگان خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش افزود: آمریکا به بهانه سیاست جهانی می خواهد در تمام دولت ها تسلط یابد و همین طور در افغانستان, زیرا در افغانستان معادن سرشاری از طلا و نقره …وجود دارد و منافع آمریکا در این کشور می تواند تآمین شود.

سکندر علاوه نمود: کارخانه های اقتصادی در کشور رو به رکود نهاده است, زراعت از بین رفته, تنها زراعت تریاک در این کشور خیل پر رونق و بازار خوب دارد.

وی از وضعیت ناگوار هرات در این روزها ابراز نگرانی نموده  و گفت: کشور ما تا حال وزیر جنگ ندارد در حالی که شماری از ولایات در تهدیدات امنیتی قرار دارد و نیاز مبرمی به وزیر جنگ دارد.

وی در اخیر سخنانش افزود: دولت باید با ایجاد کار در کشور جلو همه ناآرامی ها را بگیرد و نگذارد سرمایه های فردا که همانا اطفال این خاک هستند به جانی های مهار نشدنی تبدیل گردیده و دشمن خاک خویش گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟