جنایت جدید عربستان در یمن و پاسخ پهپادی انصارالله

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 67589
جنگ یمن

در حالی تعداد تلفات بمباران ائتلاف متجاوز سعودی به بازار روزی در صعده به ۱۴ کشته و ۲۳ زخمی افزایش یافته که به تلافی این جنایت جدید ائتلاف سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله از عملیات گسترده با پهپادهای قاصف کی ۲ به سمت پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در عسیر عربستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، وزارت صحت یمن از افزایش آمار تلفات بمباران ائتلاف سعودی علیه بازاری در صعده خبر داد و گفت، این حملات ۱۴ کشته برجای گذاشته که چهار تن آنها کودک هستند در حالی که این جنایت ۲۶ زخمی نیز داشته که ۱۴ تن آنها کودک هستند.

ائتلاف متجاوز سعودی این جنایت جدید خود را با بمباران بازار روز آل ثابت در ولسوالی قطابر در صعده رقم زده است.

حزب کانگره مردمی سراسری یمن اعلام کرد، جنایت ائتلاف سعودی در صعده جنایت جنگی به معنای واقعی کلمه است و سکوت جهانی در قبال این دست جنایت‌ها در حق ملت یمن در تشویق متجاوزان به ارتکاب جنایت‌های بیشتر بی‌تاثیر نبوده و چه بسا ترغیب‌کننده باشد.

حمله عربستان به صعده یمن

رسانه‌های وابسته به انصارالله تصاویری از قربانیان این جنایت پخش کردند. سخنگوی رسمی وزارت بصحت یمن اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بازاری بسیار شلوغ در منطقه آل ثابت در ولسوالی قطابر را بمباران کردند.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز عربی این حمله را تکذیب کرده و تقصیر را به گردن انصارالله انداخته است.

شهرستان قطابر از ولسوالی های واقع در نزدیکی مرزهای عربستان و یمن بوده که شاهد درگیری‌های پراکنده بین انصارالله و نیروهای سعودی است.

واکنش انصارالله

در واکنش به جنایت‌های ائتلاف عربی، جنرال یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، نیروهای پهپادی ارتش با پهپادهای قاصف کی ۲ پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط واقع در عسیر در جنوب غرب عربستان را آماج حملات خود قرار داد که این حملات با دقت به آشیانه‌های جنگنده‌ها و اهداف نظامی دیگر برخورد کردند.

او باز هم تکرار کرد، این عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره ظالمانه و ارتکاب جنایت‌های وحشتناک علیه ملت یمن انجام گرفت.

این سخنگو پیشتر از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نیروهای ارتش عربستان و ائتلاف متجاوز سعودی در پی حمله به انبار تسلیحاتی و تجمع آنها در منطقه الدائر در غرب عسیر با موشک بالستیک بدر F خبر داده بود.

یحیی سریع همچنین روز گذشته حملات پهپادی گسترده به فرودگاه أبها را اعلام کرد. وی افزود، این حملات با دقت به اهداف خود اصابت کرده و منجر به تعطیلی ناوبری هوایی در فرودگاه شد.

از سوی دیگر، مجددا درگیری‌هایی بین نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی و نیروهای انصارالله در ولایت الحدیده در غرب یمن رخ داد.

یک منبع نظامی به اسپوتنیک گفت، انصارالله به مواضع نیروهای مزدور حمله کرد و درگیری‌ها با سلاح‌های سنگین دوطرف و تیراندازی‌های متقابل همراه شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟