جنازه گیلانی در ننگرهار به خاک سپرده شد

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17259

 

مراسم نماز جنازۀ سید احمد گیلانی صبح امروز در ارگ ریاست جمهوری با حضور سران حکومت، اعضای کابینه، رهبران پیشین جهادی، نمایندگان مردم، سیاسیون و اعضای خانوادۀ گیلانی برگزار شد، بعد از ادای نماز جنازه پیکر گیلانی در ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار به خاک سپرده شد.

در این مراسم رئیس جمهور غنی، از توافق صلح با گلبدین حکمتیار به عنوان بزرگترین دستاورد حکومت و شورای عالی صلح به رهبری سید احمد گیلانی یاد کرد.

غنی گفت، تحت رهبری سید احمد گیلانی، روند صلح که از دورۀ حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان آغاز شده بود، به نتیجه رسید.

او گفت “در مدت کم تحت قیادت پیر صاحب ما دستاوردی داشتیم که کرزی صاحب از ابتدا شروع کرده بود. آن هم توافق صلح با حزب اسلامی و محترم انجنیر صاحب حکمتیار، صورت گرفت”.

رئیس جمهور غنی تأکید کرد که عملی‌شدن این توافق از وجایب طرفین است.

آقای غنی، از گیلانی به عنوان شخص “مُصلح” یاد کرد و درگذشت وی را به افغان‌ها و خانوادۀ گیلانی تسلیت گفت.

در همین حال، سید حامد، پسر سید احمد گیلانی، در مراسم ادای نماز جنازه پدرش، از حکومت قدردانی کرد و گفت، هرچند جایگاه پدرش را نمی‌تواند پر کند؛ اما افزود که در کنار حکومت و مردم افغانستان برای آیندۀ بهتر تلاش خواهد کرد.

پس از ادای مراسم نماز جنازه سید احمد گیلانی، پیکر وی به ننگرهار برای خاکسپاری منتقل گردید.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائی نیز در مراسم خاکسپاری سید احمد گیلانی در سرخ‌رود با اشاره به موافقه صلح با حزب اسلامی گفت، او دستاوردی خوب در بخش صلح داشت.

رئیس اجرائیه تأکید کرد که در توافق صلح با حزب اسلامی تغییری نمی‌آید و درگذشت آقای گیلانی، بالای این موافقتنامه نیز تأثیری نخواهد گذاشت.

او افزود، حکومت وحدت ملی راه گیلانی را تعقیب می‌کند و شخصی مناسب چون او را در رأس شورای عالی صلح خواهد گماشت.‎

سید احمد گیلانی، در پی حملۀ قلبی به عمر ۸۴ سالگی شام روز شنبه در کابل درگذشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟