جمهوری خواهان امریکا: ترامپ توافقنامه صلح با طالبان را لغو کند

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 68620

سیاستمداران جمهوری خواه امریکا گفته‌اند اگر ترامپ توافقنامه صلح با طالبان را لغو نکند، به این معنا است که او در برابر داعش و القاعده باخته است.

لیزچینی عضو کانگریس امریکا، در یک مقاله که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده نوشته، امریکا نباید توفقنامه سیاسی را امضا کند که به طالبان امتیاز بیشتر داده شده باشد و بر بنیاد آن تروریستان یک بار دیگر برای حمله بر امریکا صاحب پناهگاه شوند.

او در این مقاله تاکید کرد که ترامپ باید در بده بستان حساب خود را با طالبان برابر سازد؛ آنها مردمی اند که اسامه بن لادن طراح اصلی حمله بر امریکا را پناه داده بودند؛ آنها همواره همکاری با القاعده را انکار کرده‌اند، ولی حقیقت این است که القاعده بار دیگر کمک‌های خود را به امارت استبدادی این گروه سرازیر خواهد کرد و طالبان نیز به آنان پناه خواهند داد.

لیز چینی بیان داشت که ترامپ باید تمامی جزئیات توافقنامه با طالبان را منتشر کند تا مردم امریکا بدانند که چرا و برای چه با این گروه توافقنامه امضا می‌شود.

جمهوری خواهان دیگر نیز از این موقف لیزچینی حمایت کرده و به ترامپ هشدار داده‌اند، توافقنامه‌ای که احتمالاً سبب تقویت دوباره تروریستان می‌شود را لغو کند.

ایدم کینزینگر و ایلینوی دو عضو دیگر عضو جمهوری خواهان نیز گفته اند از موقف چینی حمایت کرده و بر این باور اند که خروج نظامی امریکا از افغانستان، این کشور را با وضعیتی که پس از خروج نیروهای امریکایی در عراق به وجود آمده بود، مواجه خواهد کرد.

فشارهای سیاسی در حالی بر رییس جمهور امریکا وارد می‌شود که احتمالاً هفته آینده توافقنامه صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان امضا شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟