جمهوری آذربایجان، نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام می کند

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33888

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور در باکو گفته است که کشورش تصمیم دارد که تعداد نظامیان این کشور را در افغانستان افزایش دهد. در حال حاضر بیش از 90 نظامی از جمهوری آذربایجان در افغانستان حضور دارد.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، در حاشیه هفتمین اجلاس قلب آسیا، چندین موافقتنامه دو جانبه امضاء کردند.

علی اف به کمک های جمهوری آذربایجان در زمینه اجرای حمل و نقل ترانزیتی از طریق حریم هوایی این کشور به افغانستان اشاره کرد و گفت : مصمم هستیم تعداد نظامیان آذربایجانی فعال در ائتلاف بین المللی حفاظت صلح در افغانستان را افزایش دهیم .

اکنون گروه نظامی 93 نفره جمهوری آذربایجان در قالب نیروهای ناتو در عملیات بین المللی حفاظت صلح در افغانستان مستقر است .

علی اف سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان در اقتصاد افغانستان را از موضوع ها مورد مذاکره در این سفر محمد اشرف غنی به باکو اعلام کرد .

رئیس جمهوری آذربایجان گفت: باکو و کابل در نهادهای بین المللی همواره از یکدیگر حمایت می کنند.

اشرف غنی نیز از کمک های جمهوری آذربایجان به افغانستان ابراز قدردانی کرد و آمادگی دولت کابل برای فراهم کردن هر گونه شرایط برای شرکت کابل جهت فعالیت اقتصادی در این کشور را اعلام کرد.

هفتمین اجلاس قلب آسیا به میزبانی جمهوری آذربایجان و با حضور 250 نماینده از 40 کشور و نهاد بین المللی برای کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان در باکو برگزارشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟