جلال آباد، پایتخت ولایت خراسان داعش!

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11803

ژنرال جان کمبل، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید حامیان گروه تروریستی داعش در افغانستان در تلاشند تا در شهر جلال‌‌آباد در ولایت ننگرهار برای خود پایگاه منطقه ‌ای بسازند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بی بی سی؛ ژنرال کمبل در گفتگوی با خبرگزاری آسوشیتد پریس اعلام کرد که “جنگجویان خارجی” از سوریه و عراق در ولایت شرقی ننگرهار به جنگجویان افغانی پیوسته ‌اند که به داعش اعلام وفاداری کرده اند.

او گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که حامیان داعش در ننگرهار تلاش دارند تا روابط خود با رهبری این گروه در سوریه و عراق را تحکیم ببخشند.

ژنرال کمبل افزود که بسیاری از آنانی‌ که در افغانستان به داعش اعلام وفاداری کرده‌اند؛ “طالبان ناراضی” هستند.

فرمانده نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان گفت: ” من مطمین هستم که افرادی از سوریه و عراق آمده اند. نمی‌توانم بگویم چه تعداد هستند؛ اما نشانه‌هایی وجود دارد جنگجویان خارجی در حال آمدن هستند.”

او گفت: داعش می‌خواهد پایگاهی در جلال‌آباد بسازد تا به “عنوان پایگاه اصلی برای ولایت خراسان این گروه استفاده شود و تلاش دارند راه خود را به سوی ولایت کنر در شمال ننگرهار باز کنند.”

ولایت خراسان منطقه‌ای است که به گفته گروه تروریستی داعش شامل افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف آن می‌باشد.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که روز دوشنبه (۲۳ قوس) مقام‌های محلی در ننگرهار از بازداشت ۱۳ فرد مشکوک خارجی خبر دادند و وزارت دفاع افغانستان ملیت بیشتر آن‌ها را “ازبک و تاجیک” عنوان کرد اما افزود که اگر ثابت شود بیگناه هستند، فورا آزاد خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟