جشنواره کاپ برادری با اشتراک کودکان افغانستانی در فرانسه

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20580

چندین کودک افغانستانی به نمایندگی از کودکان افغان در جشنواره کاپ برادری در فرانسه اشتراک کردند و رسوم و فرهنگ افغانستان را برای کودکان سایر نقاط جهان به نمایش گذاشتند.

جشنواره کاپ برادری همه ساله در کشور فرانسه به مدت ۱۰ روز برگزار می شود و هنرجویان کودک افغانستانی نیز همانند سایر کودکان جهان فرهنگ و رسوم افغانی را به زبان کودکانه به نمایش می گذارند. .

مرتضی احمدزاده، هماهنگ کننده این برنامه می گوید که در جشنواره کاپ برادری، کودکان زیادی از کشورهای جهان سوم اشتراک می کنند و فرهنگ و رسم های خود را به نمایش می گذارند.

آقای احمدزاده همچنین اضافه کرد که در این برنامه، کودکان علاوه بر آشنایی با فرهنگ های گوناگون جهان، با روحیه و تعاملات اجتماعی نیز آشنا می شوند.

به گفته وی، در جشنواره کاپ برادری پاریس، کودکان افغانستانی نیز برنامه های موسیقی محلی، تئاتر و سرود را در محضر سایر کودکان شرکت کننده از دیگر نقاط جهان اجرا می کنند.

گفتنی است که این برنامه برای کودکان ۸ تا ۱۲ است و علاوه بر اینکه در کشور، آموزش های لازم را می بینند، به مدت ده روز در کشور فرانسه نیز همگام با کودکان سراسر جهان با آموزه های صلح و برابری آشنا می شوند.

گفتنی است که کودکان شرکت کننده در این جشنواره، علاوه بر اجرای نمایش، سرود و موسیقی؛ از مکان های دیدنی فرانسه نیز دیدن می کنند.

کودکان از گروه‏‌های عمده آسیب‏‌پذیر هر جامعه‏‌ای است. اما وقتی جامعه ساختارهای حمایتی‏‌اش فروریخته باشد، کودکان بسیار بیشتر از دیگر گروه‏‌های اجتماعی در معرض خطر و آسیب قرار می‏‌گیرند.

افغانستان از جمله کشورهایی است که ساختارهای حمایتی خود را در طول سال‏‌های طولانی جنگ و ناامنی از دست داده است. ناامنی روزافزون، فقر، بی‏کاری و بی‏‌سرپرستی اکثر خانواده‏‌ها مزید برعلت است که باعث شده شمار زیادی از کودکان این کشور گوشه‏‌های امن خانواده و زندگی کودکانه‏‌شان را از دست دهند و مجبور به زحمت کشی و کار در شرایط سخت و طاقت‏‌فرسا برای تهیه مخارج روزمره خانواده‏‌شان شوند. این نکات آسیب‏‌پذیری‏‌های این کودکان را بسیار بیشتر شدت بخشیده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟