جزئیات شکست سنگین و تاریخی مزدوران سعودی بدست انصارالله یمن

  • انتشار: ۷ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 69595
یحیی سریع

سخنگوی  نیروهای مسلح یمن از اسارات چندین شاخه از نظامیان تحت کنترل عربستان سعودی در گسترده ترین عملیات یمنی‌ها خبر دادند که طی آن به گفته یمنی‌ها، صدها افسر سعودی نیز بازداشت شده‌اند، عربستان سعودی در قبال این گزارش‌ها سکوت کرد؛ رویکردی که می‌تواند به منزله تایید این حمله باشد و وسعت شکست عربستان باشد و تغییری جدی در معادلات نظامی جنگ یمن محسوب می‌شود.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات گسترده و مهم در نجران واقع در جنوب عربستان خبر داد و اظهارداشت: نام این عملیات «نصر من الله» اعلام شده است. شمار تلفات انسانی متجاوزان و آمار اسرای آنها در عملیات الحدیده آنقدر زیاد است که شمارش آنها دشوار است و 3 شاخه کامل از نیروهای متجاوز منهدم شدند و صدها موتر نظامی و زرهی در این عملیات بزرگ غنیمت گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره انجام عملیات نظامی بزرگ گفت: هزاران نفر از نیروهای دشمن به ویژه تعداد زیادی از فرماندهان و افسران و سربازان ارتش سعودی در عملیات نصر من الله به اسارت گرفته شدند. در این عملیات جدید سه شاخه کامل از نیروهای ائتلاف با نفرات آن و تجهیزاتش سقوط کرد و یک شاخه کامل از ارتش عربستان به اسارت درآمد و مساحت‌های گسترده‌ای آزاد شد. یگان موشکی و یگان پهپادی و تعدادی از نیروهای پیاده نظام یمنی در این عملیات بزرگ شرکت کردند و صدها کیلومتر در محور نجران آزاد شده است. این عملیات نظامی ادامه دارد و در ساعات آینده جزییات بیشتری اعلام خواهد شد.

همچنین محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله در بیانیه‌ای تاکید کرد عملیات «نصر من الله» بزرگترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن به شمار می‌رود که دشمن در یک مدت زمانی کوتاه متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده است.

عبدالسلام با اشاره به اسارت هزاران مزدور و نظامی سعودی گفت: در میان اسیران، صدها سعودی از جمله چندین فرمانده به چشم می‌خورند، آنها از همه طرف در محاصره قرار گرفتندو نتوانستند پا به فرار بگذارند. دشمن بر طرح‌های نظامی برای کسب دستاورد در مناطق مرزی حساب باز کرده، ولی با عملیات «نصر من الله» روبرو شد که نتایج کاملا معکوسی برای دشمن داشته و این ناکامی بی‌سابقه‌ نظامی به شمار می‌رود.

عبدالسلام با تاکید بر ضرورت بازنگری متجاوزان در اهداف خود از طریق پایان دادن به تجاوزگری اظهار داشت: اگر فرماندهان دشمن، در برابر یک قانون نظامی قرار بگیرند، پس از شکست در برابر عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی حتما به پای میز محاکمه می‌رفتند.  تلاش سعودی برای سرپوش گذاشتن بر چنین شکست کوبنده‌ و سنگینی که در برابر رزمندگان یمنی متحمل شده، بیهوده است.

عبدالسلام خاطر نشان کرد: حکومت ظالم سعودی حقیقت ملت ما و ویژگی‌های ایمانی و اخلاقی آنها را نادیده می‌گیرد که سبب برتری بر زرادخانه نظامی دشمن شده که نشان دهنده ورشکستگی اخلاقی و سیاسی دشمن است. عملیات نصر من الله، پیام نظامی به همراه دارد که متجاوزان و اشغالگران را به شکست سهمگین تهدید می‌کند و اینکه هر وجب از خاک سرزمین‌مان که تحت اشغال است، به فضل الهی آزاد خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟