جزئیات درگیری امروز در مجلس

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 11035
پارلمان

شماری از نمایندگان مجلس، تشنج و درگیری لفظی را در نشست عمومی ایجاد کرده و برای دقایقی جریان جلسه را اخلال نمودند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، نشست امروز چهارشنبه مجلس در حالی متشنج شد که انجنیر کمال صافی نماینده مردم قندوز عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس را در مورد اینکه مساله قندوز را در آجندای امروزی نگرفته به معامله گری متهم کرد و حرف های رکیکی در برابر وی به زبان آورد.

مجلس نمایندگان در نشست امروز خود، ویس برمک وزیر مبارزه با حوادث را در یک جلسه استماعیه در خصوص تلفات زمین لرزه دو روز پیش و چگونگی آمادگی این وزارت برای رسیدگی به آسیب دیدگان، دعوت کرده بود.

پس از توضیح آقای برمک در مورد چگونگی آمادگی ها برای رسیدگی به آسیب دیدگان زمین لرزه، کمال صافی اعتراض کرد.

آقای صافی گفت: « مردم در قندوز تلفات و خسارات زیادی را متحمل شده اند؛ اما در گزارش وزیر مبارزه با حوادث گنجانیده نشده است»

در حالی که آقای برمک گفته بود: در نتیجه زمین لرزه در قندوز یک نفر کشته و ده خانه تخریب شده است.

عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس گفت اعتراض وارد نیست و مایک آقای صافی را قطع کرد.

سپس کمال صافی از جا برخواست و طوری که برخی سخنانش شنیده می شد، رییس مجلس را معامله گر خواند و سخنان رکیکی را بر وی خطاب کرد.

بعد از قطع مایک صافی، محمود سلیمان خیل و لیلما حکمی نیز از چوکی هایشان برخواستند و به طرفداری از کمال صافی با حرفهای رکیک رییس مجلس را خطاب قرار دادند و نشست را برای حدود ۱۰ دقیقه اخلال کردند.

این مساله اعتراض برخی نمایندگان دیگر را برانگیخت.

صدیقه مبارز در اعتراض به اخلال جلسه گفت: «نمایندگانی که نشست را اخلال می کنند در پی کمپاین برای خودشان هستند و آبرو و حیثیت شورا را زیر سوال می برند؛ ما از این وضعیت خسته شده ایم».

عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس هم گفت: «این جا خانه ملت است؛ متاسفانه برخی نماینگان با مسایل برخورد قومی می کنند، این به منفعت هیچ قوم و ملیتی نیست»

او در پاسخ به اتهام معامله بر خودش یادآور شد: کمیته روسا آجندای امروز را در مورد آمادگی ها در خصوص رسیدگی به آسیب دیده گان زمین لرزه، ترتیب کرده که خسارات و تلفات ولایت قندوز در نتیجه زمین لرزه نیز شامل بحث است.

به دلیل موقف گیری های قومی نمایندگان، مجلس از چند سال گذشته تا هنوز در تصمیم گیری ها و موضع گیری هایش در برابر حکومت موفق نبوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟