جزئیات تازه از وضعیت «ملا اختر منصور»

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11681

یک منبع آگاه با ارائه جزئیات جدیدی از حادثه زخمی شدن «ملا اختر محمد منصور»، گفت که وی شامگاه سه شنبه در شفاخانه‌ای در کویته پاکستان بستری شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایرنا، این منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود، به رسانه‌ها گفت: ملا اختر منصور سه شنبه شب برای گفتگو با ملا «عبدالله سرحدی» یکی از قوماندانان پیشین طالبان به منزل وی در ۲۵ کیلومتری شهر کویته پاکستان در منطقهٔ «کچلاخ» می‌رود، اما گفتگوهای آنان به مشاجره لفظی و درگیری مسلحانه می‌انجامد.

وی افزود که در این درگیری مسلحانه، سرحدی به قتل می‌رسد و ملا اختر منصور به شدت زخمی شده و به شفاخانه‌ای در همان نزدیکی انتقال داده می‌شود.

به گفته این منبع دولتی، در این درگیری، پنج تن دیگر از نیروهای طالبان هم کشته می‌شوند.

این منبع در پاسخ به این پرسش که برخی خبرها حاکی از کشته شدن ملا اختر منصور است، گفت که با توجه به زخم‌های شدید، احتمال کشته شدن وی وجود دارد، اما دولت افغانستان خبر مرگ وی را در حال حاضر تأیید نمی‌کند.

یک منبع دیگر نیز که به ملا منصور نزدیک است، می‌گوید که رهبر طالبان در شهر کویته نبوده و در پیشاور به سر می‌‌برد.

در همین حال یک سخنگوی شاخه ملا عبدالرسول گروه طالبان می‌گوید که ملا منصور در این حادثه کشته شده است.

این درحالی است که «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان وقوع چنین درگیری را تکذیب کرده است.

گروه طالبان بعد از انتشار خبر مرگ «ملا محمد عمر» رهبر پیشین طالبان، ملا اختر منصور را به عنوان رهبر این گروه معرفی کرد، اما عده‌ای از قوماندانان طالبان، رهبری وی را نپذیرفتند و ملا «محمد عبدالرسول» را به عنوان رهبر خود انتخاب کردند.

ملا عبدالرسول حدود یک ماه قبل، «ملا عبدالمنان نیازی»، برادر «ملا عمر» و «ملا منصور دادالله» یکی از فرماندهان نظامی طالبان را به عنوان دو معاون خود معرفی کرد که ملا منصور دادالله دو هفته قبل، در درگیری‌های داخلی به قتل رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟