جزئیات تازه از تلفات طالبان و پیشرفت های صورت گرفته در فراه

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 42063

به گزارش خبرگزاری اطلس مقام‌ها در ولایت فراه گزارش‌ می‌دهند که مرکز شهر فراه، کاملا از وجود گروه طالبان پاک‌سازی شده‌اند.

بصیر سالنگی، والی فراه می‌گوید: که روز گذشته بیش از ۲ هزار طالب مسلح از بخش‌های مختلف بالای شهر فراه حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی افغان روبرو شده‌اند.

آقای سالنگی افزوده که درحال حاضر، شهر ولایت فراه از وجود طالبان پاک‌سازی شده و نیروهای هوایی و امنیتی افغان، ۳۰۰ تن از اعضای طالبان را کشته‌‎اند.

او هم‌چنان افزوده که نیروهای امنیتی و افراد ملکی نیز در حمله‌های گروه طالبان، تلفاتی را متقبل شده‌اند.

از سوی‌هم، وزارت امور داخله افغانستان، می‌گوید که نیروهای امنیتی روز گذشته به گروه طالبان اجازه نداده‌اند که بر بخش‌های مهم شهر فراه دست یابند.

نجیب‌ دانش، سخن‌گوی وزارت امور داخله می‌گوید که گروه طالبان قصد داشتند تا فاجعه ولایت قندز را در فراه تکرار کنند و به بانک‌، زندان مرکزی و فرمان‌دهی امنیه آن ولایت راه پیدا کنند که نیروهای امنیتی مانع آنان شده‌اند.

آقای دانش از تلفات نیروهای امنیتی و افراد ملکی گفت که در جریان نبردها، از ۱۰ تا ۱۵ نیرو امنیتی با ۵-۱۰ تن از افراد ملکی جان باخته‌اند.

او افزود که در حال حاضر نیروهای امنیتی بر مناطق مختلف شهر فراه، تلاشی خانه به خانه را آغاز کرده تا طالبانی که پنهان شده‌اند را نابود کنند.

گفتنی‌ست که گروه طالبان تلفات شان در ولایت فراه نپذیرفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟