جزئیات بیشتر از عملیات علیه رهبر داعش

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 70439
ابوبکر البغدادی

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سازمان اطلاعات این کشور در تعیین مکان اختفای البغدادی کمک کرده است. در همین حال شبکه فاکس نیوز اعلام کرد رهبر داعش کشته شده است.

به نقل از اسکای نیوز، دولت عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که از طریق سوریه از مرگ رهبر داعش مطلع شده است.

همچنین تلویزیون رسمی این کشور با اعلام جزئیاتی از عملیات تاکید کرد که سازمان اطلاعات عراق در کشف محل اختفای ابوبکر البغدادی سهیم بوده است.

تلویزیون عراق و منابع نظامی آمریکایی گزارش دادند که این عملیات یک ساعت و نیم به طول انجامید و در جریان آن البغدادی و ۸ تن از همراهانش کشته شدند. این درحالی است که المیادین به نقل از منابعی در سوریه گزارش داده عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامیده است.

به گزارش تلویزیون عراق این عملیات توسط ۸ بالگرد آمریکایی در نخستین ساعات امروز در محل اختفای البغدادی در روستای باریشا در منطقه حارم در شمال شرق ادلب صورت گرفت که این منطقه تحت سلطه النصره بوده است.

تلویزیون عراق همچنین اعلام کرده که تصاویری از حمله هوایی به محل اختفای رهبر داعش که به مرگ وی انجامید را منتشر خواهد کرد.

در همین راستا یک مسئول عالی رتبه در سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد که این سازمان اطلاعات دقیقی درباره محل اختفای البغدادی به ائتلاف آمریکا داده بود و واشنگتن از بغداد بابت این مساله تشکر کرده است.

همچنین این مقام عراقی گفت این اطلاعات پس از دستگیری دو تن از تروریست‌ها و کشف محلی محرمانه در صحرای عراق که شامل اطلاعات دقیق از البغدادی و محل اختفای وی بود به دست آمد.


همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تلاش داشتند البغدادی را زنده بازداشت کنند اما وی قبل از بازداشت خود را منفجر کرد.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه ۸ بالگرد آمریکایی از شمال شرقی حلب راس ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز  به پرواز درآمده و با همراهی یک هواپیمای جنگی به محل اختفای البغدادی حمله کردند و با نیروهای اطراف منزل البغدادی درگیر شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در این عملیات ۹ تن از جمله البغدادی و همسرش و چند کودک کشته شدند.

علاوه بر این اعلام شده بالگردهای آمریکایی از پایگاه اینجرلیک ترکیه وارد سوریه شدند.

شاهدان عینی نیز گزارش دادند که نیروهای آمریکایی یک جسد را با خود از محل حمله برده‌اند.

در همین حال خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از وزارت دفاع این کشور از همکاری اطلاعاتی ترکیه با آمریکا در این عملیات خبر داد و اعلام کرد عملیات توسط ۸ بالگرد و دو هواپیمای مسیر یاب صورت گرفت و در جریان آن ۷ تن از جمله یک کودک و سه زن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، در مقابل مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک هم این عملیات را “موفقیتی تاریخی” نتیجه همکاری اطلاعاتی مشترک با آمریکا دانست.

وی گفت که جمع آوری اطلاعات برای این عملیات از 5 ماه قبل صورت گرفته است.

گذشته از این گفته شده که البغدادی ۴۸ ساعت قبل از آغاز عملیات وارد این منطقه شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟