جزئیات بیشتری از حمله به کانتیننتال/ بازداشت شماری از محافظان این هتل

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 35954

بعد از حمله طالبان بر هتل اینترکانتیننتال کابل، وزارت داخله اعلام کرده است که در این رابطه شماری از محافظان شرکت امنیتی که مسئولیت این هتل را بر عهده داشته، بازداشت کرده است.

مقام ها گفته اند که در حمله شنبه شب بر این هتل که تا اواسط روز گذشته ادامه پیدا کرد، بیش از 22 تن کشته شده است، اما منابعی می گوید بیش از 43 تن در این حادثه جان داده است.

در همین رابطه وزارت داخله می‌گوید شماری از محافظین امنیتی هوتل اینترکانتیننتال در پیوند به رویداد دو روز پیش بازداشت شده‌اند.

مسئولیت تامین امنیت این هتل سه هفته پیش به یک شرکت خصوصی امنیتی به نام (KBSS) داده شده بود. مقامات جزئیات بیشتری در مورد این شرکت امنیتی به رسانه ها نداده اند.

اما منابع غیر رسمی می گوید مسئولیت تامین امنیت این هتل بوسیله واسطه هایی و فشار بر ویس احمد برمک وزیر داخله بر وی قبولانده شده است.

همچنین وزیر داخله گفته است که نفوذی هایی در ورود این مهاجمان به داخل هتل کمک کرده اند، اما جزئیات بیشتری در این مورد نداده است.

همچنین در خبری دیگر؛ یک منبع از هتل اینترکانتیننال گزاش داده است که امروز سه جسد از داخل این هوتل بیرون کشیده شده است.
به گفته‌ی منبع دو جسد حوالی ساعت 10:30 قبل از ظهر هنگام پاک کاری این هتل پیدا شده است و یک جسد دیگر ساعت 2 بعد از ظهر از این هتل بیرون کشیده شده است.
گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است. وزارت داخله همچنین ادعا کرده که یافته‌های استخباراتی آنها نشان می‌دهد “این حمله توسط شبکه تروریستی حقانی که پناه‌گاه‌های امن آنان در بیرون از افغانستان است، طراحی و سازماندهی شده است.”

آن طور که گزارش شده مهاجمان حمله خود را با شلیک به نگهبانان این هتل پنج طبقه شروع کردند و سپس به روی هر کسی که سر راهشان بود آتش گشودند.

این حمله تنها چند روز پس از آن روی داد که سفارت آمریکا در کابل با صدور هشداری از ناامنی و احتمال حمله به هتل‌های پایتخت خبر داده بود.

در اطلاعیه روز پنجشنبه سفارت آمریکا آمده بود که نهادهای اطلاعاتی از احتمال حمله افراط گرایان به هتل‌های کابل در چند روز آینده خبر داده‌اند؛ هر چند در آن گزارش یکی از هتل‌های بین‌المللی نزدیک فرودگاه کابل به عنوان هدف اصلی این حملات پیش‌بینی شده بود.

ینترکنتیننتال یکی از هتل‌های مشهور کابل و محل اقامت بسیاری از شهروندان کشورهای غربی است. این هتل بر روی تپه‌ای در غرب این شهر واقع شده که اغلب میزبان مراسم عروسی، کنفرانس‌ها و جلسات سیاسی می‌شود.

این هتل به شدت تحت محافظت قرار دارد و ایست‌های بازرسی متعددی برای ورود به آن وجود دارد.

بیش از ۶ سال پیش نیز به هتل اینترکنتیننتال حمله شده بود که در نتیجه ۲۱ آن نفر کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت آن رویداد را به عهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟