جزئیاتی از زندگی پر رمز و راز همسر رهبر کوریای شمالی+تصاویر

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 46121

به دلیل محرمانه بودن زندگی رهبر کوریای شمالی بانوی اول این کشور نیز یکی دیگر از شخصیت های مرموز و محرمانه این کشور است که کسی اطلاعات چندانی از او ندارد.

ری سل جو همسر کیم جونگ اون همانند همسران رهبران سیاسی دربولتن های خبری ظاهر نمی شود و حتی کسی اطلاعاتی درباره سن و سال او نیز ندارد اما اطلاعات کمی درباره زندگی این زن مرموز به دست آمده است.

او در شهر چونگ چینگ در خانواده یک داکتر و یک مهندس به دنیا آمده است. سال تولد او بین ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ تخمین زده شده است و این یعنی بین ۲۸ الی ۳۳ سال سن دارد.

او قبل از ازدواج با کیم جونگ اون در بزرگ ترین دانشگاه کوریای شمالی درس خوانده است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان عضو گروه حمایت از هیئت کوریای شمالی در مسابقات قهرمانی ورزشکاران آسیایی به کوریای جنوبی رفته است.

ری سل جو در گذشته خواننده بوده است و قبل از این که همسرش او را در نمایش گروه ارکست Unhasu Orchestra ملاقات کند در چین رشته آواز می خواند.

او در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ صاحب دو دختر و در سال ۲۰۱۷ صاحب فرزند پسر شده است. طبق اطلاعاتی که به دست آمده است فرزند سوم ناخواسته بوده و به دلیل نیاز کشور به یک وارث به دنیا آمده است.

ری سل جو تنها زن در کوریای شمالی است که سبک لباس پوشیدن و مدل موهای خود را تغییر داده است. تمام همسران رهبران گذشته موهای بلند داشتند اما مدل موهای او کوتاه است. او علاقه زیادی به برندهای غربی مثل شنل و دیور دارد و علیرغم زنان سیاسی دیگر این کشور به خودش اجازه استفاده از گل سینه های قیمتی می دهد.

ری سل جو توانسته است طبیعت خشک همسرش را سبک تر کند. به همین دلیل کیم جونگ اون به زنان کوریای شمالی اجازه پوشیدن شلوار، جین و ساق مشکی و کفش های پاشنه و از همه مهمتر اجازه بایسکل سواری داده است.

بانوی اول کوریای شمالی همسرش کیم جونگ اون را در سفر به چین همراهی کرد و بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت. ظاهر و پوشش باسلیقه او تعداد زیادی از کاربران اینترنت را به بحث و نظر واداشت. «ری سل جو»، همسر رهبر کوریای شمالی و مادر سه فرزند او، در سفر دو روزه همراه همسرش به چین ۳ مدل لباس مختلف بر تن داشت.

این سفر که به صورت محرمانه انجام شد، نخستین حضور دیپلماتیک او و همسرش در خارج از مرزهای کوریای شمالی از زمان به قدرت رسیدن رهبر جوان این کشور پس از پدرش بود. سفری که در فاصله کوتاهی پیش از ملاقات آتی کیم جونگ اون با دونالد ترامپ انجام شد.

رهبر کوریای شمالی در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی ازدواج خود با ری را اعلام کرد. گفته می‌شود آن‌ها هر دو فارغ‌التحصیل یک دانشگاه هستند.

منبع: پرشین تی وی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟