جرئیات حمله مرگبار بر دانشجویان اکادمی پولیس/ غنی: این عمل جنایت علیه بشریت است

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14229

اشرف غنی رئیس جمهور ضمن محکوم کردن حمله مرگبار امروز(پنجشنبه) بر موتر بس حامل دانشجویان اکادمی پولیس، این عمل طالبان را جنایت علیه بشریت خواند.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور در بیانیه ای که به نشر رسانده است گفته است اشرف غنی رئیس جمهور حمله تروریستی امروز بر موتر های حامل فارغان مرکز آموزشی پولیس میدان وردک در شهر کابل را جنایت علیه بشریت دانسته، به وزارت امور داخله دستور داد که چگونگی تصمیم انتقال فارغان مرکز مذکور را بررسی کند، تا در صورت هر گونه سهل انگاری اقدامات تعقیبی صورت گیرد.

رئیس جمهور ضمن محکوم نمودن این عمل جنایتکارانه گفت: در ماه مبارک رمضان که مسلمانان عبادت می کنند، اما طالبان با کشتار مردم  و ایجاد رعب و وحشت مرتکب عمل نابخشودنی می شوند.

در این حادثه خونین سی تن از دانشجویان پولیس کشته و بیش از شصت تن نیز زخمی شده است که حال برخی از زخمی های این حادثه وخیم است.

گفتنی است در این حادثه یک مهاجم انتحاری مواد همراهش را در مقابل یکی از بس‌ها منفجر کرده و زمانی که سربازان برای کمک به زخمی‌ها و انتقال کشته‌ها تجمع کردند، مهاجم دوم مواد همراهش را منفجر کرد.

گزارش‌ها حاکی است که صدها افسر پولیس سوار بر این بس‌ها بودند و به کابل می‌آمدند.

گفته می شود که دانشجویان اکادمی پولیس با پنج بس از میدان وردک به سوی کابل در حرکت بودند که مورد حمله قرار گرفتند.

بعضی از منابع می گویند، در این عملات، ابتدا یک خودرو بمب گذاری شده منفجر شد و سپس فرد انتحاری، کمربند انتحاری خود را منفجر کرد.

گروه طالبان مسئولیت این حادثه را به دوش گرفته است.

طالبان در اعلامیه خود گفته اند که در حمله بر کاروان افسران اکادمی نظامی وردگ، شمس‌الحق هراتی و محب‌الله هلمندی دو عامل انتحاری بوده اند که شمس‌الحق نخست خود را منفجر می‌کند وقتیکه باقی افسران در پی این انفجار گرد هم جمع شدند، بعداً حمله‌کننده دیگر دست به کار می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟