جدیدترین تصویر تلسکوپ هابل از یک کهکشان مارپیچ + عکس

  • انتشار: ۵ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 126776

ناسا تصویری از بازو‌های مارپیچی کهکشان NGC ۳۳۱۸ که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده را منتشر کرده است. این کهکشان در صورت فلکی به نام Vela قرار دارد که حدود ۱۱۵ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

به گزارش indianexpress، ولا بخشی از یک صورت فلکی بزرگتر است که به نام آرگو ناویس شناخته می‌شود. صورت فلکی آرگو نام خود را از کشتی افسانه‌ای آرگو از اساطیر یونان گرفته است. باید اشاره کرد که صورت فلکی آرگو ناویس به سه قسمت تقسیم می‌شود: Carina, Puppis, and Vela

در تصویر زیر می‌توانید لبه‌های بیرونی کهکشان که شبیه بادبان‌های یک کشتی است، را ببینید. هفته گذشته هابل به شناسایی سیاهچاله‌ای در کهکشان Henize ۲-۱۰ کمک کرد که به جای بلعیدن ستاره‌ها به ایجاد ستاره‌ها کمک می‌کرد. در ۱ ژانویه ۲۰۲۲، تلسکوپ فضایی هابل به موفقیت مهمی دست یافت و توانست رسماً از مرز یک میلیارد ثانیه اقامت در فضا بگذرد.

هابل در ۲۵ آوریل ۱۹۹۰ در فضا مستقر شد و به اکتشافات علمی پیشگامانه کمک کرد. همچنین این تلسکوپ در طول اقامت خود در فضا تصاویر نمادینی از فضا ارسال کرد. ما فقط می‌توانیم تصور کنیم که یک میلیارد ثانیه آینده چه اکتشافاتی را به همراه خواهد داشت، زیرا تلسکوپ‌های جدیدی مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب که اخیراً به فضا پرتاب شد و تلسکوپ فضایی رومی نانسی گریس آینده بر اساس اکتشافات هابل ساخته می‌شوند و با هابل همکاری می‌کنند تا درک خود را از جهان گسترش دهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟