جدیدترین تصویر تلسکوپ هابل؛ یک تصویر و سه کهکشان

  • انتشار: ۱۱ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 126944

تلسکوپ فضایی هابل ناسا یکی از این صحنه‌های خیره کننده را در تصویری که روز شنبه ثبت کرئه بود را با مردم به اشتراک گذاشت. این تلسکوپ توانست در یک تصویر سه کهکشان را نشان دهد. این سه کهکشان، تقریباً ۴۲۵ میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی ققنوس فاصله دارد.

به گزارش mashable، ما می‌توانیم دو کهکشان از سه کهکشان را در گوشه سمت راست بالای تصویر ببینیم. نوشته رسمی تصویر توضیح می‌دهد که مسیر‌های طولانی گاز و ستاره‌های آن‌ها این تصور را به وجود می‌آورد. باید اشاره کرد که برهم کنش بین دو کهکشان از ابتدا تا انتها نیم میلیارد سال طول می‌کشد.

سومین کهکشان به شکل توپ بولینگ نیز ممکن است با همسایگان ظاهری خود در حال تعامل باشد. عکس این سه کهکشان با استفاده از ترکیبی از دوربین پیشرفته هابل برای نقشه برداری و دوربین میدان وسیع آن گرفته شده است. هر دو این دوربین‌ها سیستم‌های قدرتمند و با وضوح بالا هستند که برای گرفتن تصاویر از اشیاء در اعماق فضا طراحی شده اند.

پیش از این در سال ۲۰۲۲، ناسا تصویر مشابهی را به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسید کهکشان NGC ۱۰۵ را در حال برخورد با کهکشانی دیگر نشان می‌دهد، اما ناسا اشاره کرد که این یک توهم نوری بوده است. منظومه‌های ستاره‌ای نشان داده شده در این تصویر به صورت جداگانه با نام‌های NGC ۷۷۶۴A۱، NGC ۷۷۶۴A۲ و NGC ۷۷۶۴A۳ شناخته می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟