جدال لفظی مقامات پاکستانی و هندی

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 35595
هند و پاکستان

پس از اظهارات فرمانده ارتش هند مبنی بر آمادگی دهلی نو برای نفوذ به خاک پاکستان، این سخنان با واکنش تند اسلام آباد مواجه شد.

بیپن راوات ‘فرمانده ارتش هند در سخنانی مدعی شد که قابلیت هسته ای پاکستان بزرگنمایی بوده و این توانمندی در ارتش پاکستان وجود ندارد.

فرمانده ارتش هند اعلام کرده بود: آنچه ما را در مقابل پاکستان متوقف کرده است قدرت نظامی این کشور نیست زیرا آنها توان اتمی ندارند و ما حاضریم این را اثبات کنیم.

تنش‌های موجود میان آمریکا و پاکستان نیز باعث شده است دولتمردان دهلی نو به طرفداری از آمریکا برخاسته و اسلام آباد را تحت فشار قرار دهند.

این اظهارات با واکنش تند سخنگوی ارتش پاکستان مواجه شد. جنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به سخنان فرمانده ارتش هند، گفت که اگر هند نیز می خواهد توان دفاعی پاکستان را ببیند و این کشور را امتحان کند، ما کاملا آماده ایم.

سخنگوی ارتش پاکستان تصریح کرد: «بیپن راوات» باید متوجه جایگاه ویژه خود باشد و با به زبان راندن سخنان توجیه‌ناپذیر، تنش را در منطقه افزایش ندهد.

وی گفت: توان اتمی ما برای دفاع است نه برای حمله، و ما با توجه به‌خطراتی که از سوی مرزهای شرقی خود احساس می کردیم به این قدرت مجهز شده‌ایم.

این مقام ارشد ارتش پاکستان اعلام کرد: دهلی نو مقاصد شومی علیه اسلام آباد دارد و هر زمانی که حس کند می‌تواند پاکستان را شکست دهد برای حمله لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟