جداسازی دانش‌آموزان ایرانی و افغان ممنوع است

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 64828

معاون آموزش و پرورش ایران اعلام کرد، دانش‌آموزان ایرانی و غیر ایرانی باید در تمامی فعالیت‌ها و بخش‌های آموزشی شرایط یکسان داشته باشند.

«رضوان حکیم‌زاده»، به خبرگزاری ایرنا گفته است: «دانش آموزان اتباع خارجی و ایرانی باید در کلیه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از برگزاری مسابقات و اردوها، فعالیت‌های ورزشی، اجرای دوره‌های آموزش خانواده و تعلیم و تربیت دارای شرایط یکسانی باشند و نباید هیچ تفاوتی میان دانش آموزان در امور آموزشی، اجتماعی و فرهنگی رؤیت شود.»

حکیم‌زاده گفته شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است که حدود ۳۲۰ هزار نفر آنها در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران همچنین گفته است که جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی از دانش آموزان ایرانی در برخی مدارس به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شده است.

وی افزوده: «براساس سیاست وزارت آموزش و پرورش و توافق این وزارتخانه با وزارت کشور، اصل بر این است که با توجه به اهمیت آموزش برای کودکان و نوجوانان مسئله دسترسی دانش آموزان فارغ از هر شرایط دیگری به عنوان یک اصل پذیرفته شود.»

این درحالی است که اکثریت دانش‌آموزان خارجی در ایران، افغان هستند که در سال‌های گذشته با مشکلاتی در نظام آموزشی این کشور روبه‌رو بوده‌اند.

اما پس از دستور رهبر ایران در بهار ۹۴، دولت برنامه‌هایی را برای شناسایی، ساماندهی و ثبت نام این کودکان به راه انداخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟