جبهه مقاومت: گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت ادعاهای ما را تایید می‌کند

  • انتشار: ۲۰ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 141935

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود می‌گوید که چهاردمین گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص همکاری طالبان با گروه‌های تروریستی در افغانستان، ادعای دوساله این جریان نظامی را تایید می‌کند.

علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی، جمعه‌شب، ۱۹ جوزا، در توییتی نوشته که این جبهه در دو سال گذشته، در کنار طالبان با سایر گروه‌های تروریستی بین‌المللی از جمله داعش نیز جنگیده است.

وی خاطرنشان کرده است: «چهاردهمین گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، ادعاهای ما را تایید می‌کند. این گزارش ادعا و عزم ما را در برابر تروریسم تایید می‌کند.»

مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت بار دیگر از جامعه جهانی خواسته است تا مبارزه مسلحانه این جبهه را به رسمیت بشناسد و از مقاومت آنان در برابر گروه طالبان در افغانستان پشتیبانی کند.

در چهاردهمین گزارش شورای امنیت آمده است که طالبان در عملیات‌های‌شان در برابر جبهه مقاومت و داعش در افغانستان، از سایر‌ گروه‌های تروریستی کار می‌گیرند.

جبهه مقاومت ملی ادعا دارد که طالبان از القاعده و جماعت انصارالله تاجیکستان در عملیات‌شان در اکتوبر ۲۰۲۲ در برابر نیروهای این جبهه در ولایت بدخشان، کمک گرفته‌اند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان زیر کنترل طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟