جایزه 20 هزار افغانی برای هر اسیر طالب!

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 7648

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، ولایت‌های شمال افغانستان صحنه نبردهای سنگینی بین طالبان و نیروهای ضد طالبانی است. در ترکیب نیروهای ضد طالبان علاوه بر نظامیان ارتش و پلیس، نیروهای مردمی هم قرار دارند. یکی از ولایت‌های شمالی که هدف حمله وسیع طالبان قرار گرفته است، ولایت قندوز است.

طالبان بر آن شده‌اند تا قلعه زال قندوز را به تصرف خود درآوردند و با این هدف از شب گذشته تهاجم سنگینی را آغاز کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های رسیده از قندوز، نزدیک به هزار تن از شبه‌نظامیان طالبان در این تهاجم حضور دارند.

فرمانده «محمد نبی» یکی از فرماندهان مردمی است که همراه با مردم قلعه زال علیه طالبان به پا خواسته است. این فرمانده ضد طالبان با بیش از ۳۰۰ تن از نیروی تحت امر خود و ۴۰۰ نیروی مردمی علیه طالبان برای دفاع از قلعه زال دفاع می‌کند.

«مختار وفایی» خبرنگار افغانستانی در مطلبی که در وبلاگ خود منتشر کرده، نوشته است که این فرمانده نیروهای مردمی، در ازای غنیمت گرفتنِ تسلیحات، وسایل نقلیه، اسارت و کشتن طالبان به سربازان تحت امر خود جوایز نقدی می‌دهد.
جوایزی که از سوی فرمانده محمد نبی تعیین شده اند، عبارتند از :

باز پس‌گیری تانک از طالبان: ۵ هزار دلار
خودرو رنجر: ۳ هزار دلار
کاتیوشا: صد هزار افغانی
کلاشینکوف، خمپاره‌انداز و توپ: ۲۰ هزار افغانی
اسیر طالبان: صد هزار افغانی
طالبان زخمی: ۳۰ هزار افغانی
جسد طالبان: ۲۰ هزار افغانی
وفایی نوشته است که تاکنون این فرمانده یک خودرو رنجر را بازپس گرفته و چندین شبه‌نظامی طالبان را به هلاکت رسانده است.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، محمد نبی به دو تن از نیروهای خود جوایز نقدی می‌دهد.

01 02

لازم به ذکر است که هجوم بی‌سابقه طالبان به ولایت های شمالی که تا سال‌های اخیر از ولایت‌های امن افغانستان محسوب می‌شدند، خشم مردم را برانگیخته است. به همین دلیل مردم خود در قیام مسلحانه علیه طالبان شرکت می کنند. این خیزش و قیام‌ها به مفهوم مبارزه با افراط گرایی است که مردم این خطه از زمان حکومت طالبان به یاد دارند. جوایزی که از سوی فرمانده محمد نبی تعیین شده، برای روحیه دادن به سربازانی است که در خط مقدم نبرد با طالبان قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟