جاوید فیصل: طالبان و داعش به طور مشترک جنایت را در میرزاولنگ مرتکب شده است

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28681

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که طالبان و داعش به طور مشتر ک جنایتی در میرزاولنگ ولایت سرپل مرتکب شده است که آمادگی ها برای گرفتن انتقام از این تروریست ها گرفته شده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای می نویسد “آقای فیصل از آنچه‌ که در منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل اتفاق افتاده است، به عنوان جنایت مشترک طالبان و داعش یاد می کند که در آن غیر نظامیان هدف قرارگرفته و ده‌ها تن به شهادت رسیده است.”

در ادامه این خبرنامه آمده است؛ با این‌حال وی رهایی 235 غیرنظامی از قید این گروه‌ها را محصول تلاش‌های مشترک مقام‌های محلی ولایت سرپل و مردم یاد نمود.

معاون سخنگوی ریاست اجرایی کشور ضمن اعلام این مطلب که آمادگی‌های کامل برای عملیات بازپس‌گیری منطقۀ مرزاولنگ و سرکوبی گروه‌های تروریستی گرفته شده است، تاکید نمود که انتقام خون بی‌گناهان به زودی گرفته می‌شود.

او اضافه نمود که کمک های بشری به منطقه مرزاولنگ رسیده و تمرکز بیشتر بر رسیدگی به بیجا شده گان میشود.

جاوید فیصل همچنین می‌گوید کشور پاکستان پناهگاه تروریسم است و از این رو از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد تا بر پاکستان مبنی بر دست برداشتن از حمایت تروریسم، فشار بیاورد.

در پی حمله‌ها و تحرکات جدید مخالفین مسلح در نقاط مختلف کشور ریاست اجراییه پاکستان را حامی تروریسم می‌خواند.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه می‌گوید:” امیدواریم پیشنهادهای که ما در استراتیژی تازه‌ی امریکا کرده ایم درنظر گرفته شود و پاکستان نیز به عنوان یک همتای خوب با ما همکار باشد.”

آقای فیصل می‌گوید:” بدبختانه پاکستان هنوز هم از طالبان حمایت می‌کند. حمایت طالبان باعث شده که در جنگ افغانستان ما بسیار پیشرفت نکنیم و در پروسه‌ی صلح با طالبان مسلح فعالیت مثمر نداشته باشیم.”

به باور آگاهان نظامی امریکا در 16 سال گذشته در نبرد با هراس افکنی در افغانستان ناکام بوده است و حالا دیده شود که کاخ سفید با چه راهکار و میکانیزمی با معضل ناامنی کشور، برخورد خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟