جان سپکو: تا زمانیکه منابع تمویل طالبان (مواد مخدر) از بین نرود، پیروزی در جنگ افغانستان ممکن نیست

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33957

جان سپکو بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان می گوید پیروزی در جنگ افغانستان زمانی ممکن است که منابع تمویل این گروه از بین برده شود. وی منبع تمویل طالبان مواد مخدر دانسته است.

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید، تا زمانی که مواد مخدر در افغانستان از بین برده نشود، پیروزی در جنگ جاری در برابر طالبان ناممکن است.

به گزارش رادیو آزادی؛ جان سپکو سر مفتش ایالات متحده امریکا از بازسازی افغانستان در صحبت با یک رسانه امریکایی بر از بین بردن منابع تمویل مالی طالبان مسلح در افغانستان تأکید کرده‌است.

آقای سپکو گفته‌است، پیروزی در جنگ جاری در برابر طالبان زمانی ممکن است که منبع اصلی تمویل مالی این گروه، یعنی مواد مخدر از بین برده شود.

او افزود: “تا زمانی‌که منابع مالی طالبان از بین برده نشود، ما در جنگ جاری بر ضد طالبان برنده نخواهیم شد.جنرال نیکلسن به گونه آشکار گفت که مواد مخدر ۶۰ در صد عواید طالبان مسلح را تشکیل می‌دهد. نظر ما این است که اگر می‌خواهید در برابر طالبان پیروز شوید، باید در برابر مواد مخدر اقدام کنید.”

اظهارات آقای سوپکو در حال است که از دو هفته به این‌سو کارخانه‌های بزرگ تولید مواد مخدر در ولایت هلمند، که از منابع اصلی تمویل مالی طالبان مسلح شمرده می‌شود، تحت عملیات نظامی گسترده هوایی نیرو های افغان و امریکایی قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟