جان بس از قطع کمک‌های بین‌المللی به دلیل فساد اداری در افغانستان هشدار داد

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72295

«جان‌بس» سفیر امریکا در کابل امروز در کنفرانس سالانه مبارزه با فساد در ارگ هشدار داد که فساد در چوکات دولت افغانستان ممکن است باعث قطع کمک‌های بین‌المللی به این کشور شود.

جان بس اظهار داشت علی‌الرغم تدوین برخی پالیسی‌ها و ایجاد نهادها، مبارزه لازم با فساد اداری در حکومت افغانستان تاکنون صورت نگرفته است.

او فساد را مشکلی خواند که باعث ناامیدی تمام گروه‌های سیاسی در دولت امریکا از پیشرفت افغانستان شده است.

به گفته او، فساد در افغانستان یکی از معدودترین موضوعاتی است که جریان‌های مختلف در امریکا روی آن به حیث مانع پیشرفت و عامل کاهش و احیانا قطع کمک‌های بین المللی توافق دارند.

سفیر امریکا در کابل تاکید کرد که فساد در چوکات دولت افغانستان باعث کاهش کمک‌های بین‌المللی شده و ممکن است باعث شود این کمک‌ها در آینده قطع شوند.

همچنین جان بس با اشاره به گفتگوهای صلح بیان داشت: اگر احیانا این گفتگوها به نتیجه برسید، خشونت کاهش یابد و گفتگوهای بین‌الافغانی نیز صورت بگیرد، ممکن است توافق بدست آمده دراین پیوند به دلیل فساد در حکومت به ناکامی بیانجامد.

این در حالی است که رییس جمهور غنی نیز اعتراف کرد که حکومت در پنج سال گذشته با وجود تمرکز روی برنامه مبارزه با فساد، دستاورد چشم‌گیری در این بخش نداشته است؛ او گفت مبارزه با فساد در آینده نیز درصدر برنامه‌های حکومت قرار خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟