جانشین ولیعهد عربستان به مصر می رود

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 7624

محمد بن سلمان جانشین ولی عهد این کشور امروز پنجشنبه در سفری رسمی به قاهره با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، دربار پادشاهی عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امیر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد به مصر خواهد رفت و با عبد الفتاح السیسی و شماری از مسئولان مصر دیدار کرده و روابط دو جانبه و همکاری میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

سفر محمد بن سلمان به قاهره در حالی انجام می گیرد که گزارش های رسانه ای از سستی روابط میان دو کشور به خاطر اعلام سفر هیئتی از حماس به ریاست خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ریاض خبر می دهند.

با این حال عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود سیاسی بودن سفر هیئت حماس به عربستان را تکذیب کرد و گفت: اعضای حماس برای انجام مناسک حج عمره به عربستان آمده بودند.

گفتنی است سفر محمد بن سلمان به قاهره چند روز بعد از سفر سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به ریاض انجام می گیرد. شکری در این سفر با ملک سلمان پادشاه و محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد و وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟