جانسون: شاید واکسن کرونا هرگز پیدا نشود

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85646

به نقل از اسکای نیوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در اظهاراتی گفت شاید واکسنی برای ویروس کرونا که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است، ساخته نشود.

او یک سند ۵۰ صفحه‌ای برای کاهش قوانین قرنطینه منتشر کرد و  در آن آورد: آن دسته از افرادی که نمی‌توانند دورکاری کنند، باید تشویق شوند به کار‌های خود بازگردند.

با وجودی که منتقدان به خطر فزاینده انتقال کووید-۱۹ با این کار و اقدامات دیگر برای کاهش محدودیت‌ها اشاره کرده اند، جانسون تأکید کرد رویکرد «از بین بردن کامل خطر» موثر نخواهد بود. وی پیش از انتشار این سند گفت: دولت نیاز دارد حتی برای «بدترین سناریو» یعنی زمانی که دانشمندان واکسنی برای این بیماری پیدا نکنند، نیز آماده باشد.

جانسون گفت: «روشن است که تنها راه حل بلندمدت و عملی، یک واکسن یا درمان مبتنی بر دارو است. درست است که ما به موفقیت در این زمینه امیدواریم، اما امید برنامه‌ریزی محسوب نمی‌شود.»

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ او افزود: «تولید انبوه واکسن یا درمان این بیماری ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. در واقع، در بدترین حالت، ممکن است هرگز واکسنی پیدا نشود؛ بنابراین برنامه ما باید برای تاب آوردن در شرایطی باشد که ما با هم، برای یک مدت طولانی در آن هستیم و در عین حال هرکاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم تا از رسیدن به آن حالت (بدترین سناریو) جلوگیری کنیم.»

با وجود تلاش دانشمندان سراسر جهان، کارشناسان گفته‌اند بعید است زودتر از یک سال تا ۱۸ ماه، واکسنی تولید شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟