جانسون با مقامات آمریکایی در مورد توافق هسته‌ای با ایران گفت‌گو می‌کند

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 41064

به گزارش خبرگزاری اطلس،اقای جانسون با مایک پنس، معاون رئیس جمهوری امریکا، جان بولتن مشاور امنیت ملی و اعضای کانگرس آن کشور صحبت می‌کند.

توافقنامه هسته‌ای ایران یا برجام در محور این گفتگو‌ها قرار خواهد داشت.

بریتانیا با امریکا و شرکای اروپایی خود خواستار مقابله با آن فعالیت های ایران‌ است که از امنیت در شرق میانه کاسته است.

حمایت ایران از گروه‌ افراطی حزب‌الله در لبنان، مسلح کردن حوثی‌ها در یمن و برنامه خطرناک راکتی ایران باعث نگرانی جدی اسرائیل و دیگر کشورها در منطقه است.

این در حالیست که رئیس جمهور ایالات متحد امریکا تا ۱۲ ماه “می” مهلت داده است که نواقص در توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ که در سال ۲۰۱۵ میلادی امضأ شد، رفع شوند.

دونالد ترمپ در ماه گذشته هشدار داد که در صورت رفع نشدن نواقص در برجام، تحریم‌های ایران را از سر خواهد گرفت.

اما مقامات جمهوری اسلامی تاکید دارند که درین مورد هیچ گفتگوی صورت نه خواهدگرفت.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا به نقل از بوریس جانسون گفته شده‌است که هر دو کشور در ارتباط به سیاست خارجی خود با مشکلات مشابه روبه‌رو هستند.

اما با این هم، حکومت بریتانیا گفته‌است که به توافق هسته‌ای با ایران وفادار باقی خواهد ماند و از امریکا نیز خواسته است تا این کار را بکند.

قبل ازین، رهبران فرانسه و آلمان نیز به امریکا رفتند و تلاش کردند که دونالد ترمپ، رئیس جمهوری امریکا را به باقي ماندن در توافقه هسته‌ای با ایران قناعت بدهند.

بنا بر گزارش‌ها، سران اروپایی در هفته‌‌های اخیر به تلاش‌های خود برای حفظ برجام افزوده‌اند.

در بیانیه که دیشب از قصر سفید نشر شد، گفته شده که دونالد ترمپ، رئیس جمهوری امریکا دیروز در گفت‌گوی تلفنی با ترزامی، نخست‌ وزیر بریتانیا بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر این‌ که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، تاکید کرده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟