جانب ما ارگ است نه ارگان های محلی/ آقای نور به کارش ادامه می دهد

  • انتشار: ۵ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34899

بعد از اینکه اداره مستقل ارگان های محلی روز گذشته اعلام کرد که حکم رئیس جمهور در مورد برکناری آقای نور اجرا می شود، معاون سخنگوی حزب جمعیت در واکنش به آن گفت که جانب مقابل حزب جمعیت ارگ ریاست جمهوری است نه اداره مستقل ارگان های محلی.

ذبیح فطرت معاون سخنگوی حزب جمعیت گفت، جانب مقابل جمعیت ارگ ریاست جمهوری است نه اداره مستقل ارگان‎های محلی، و عطا محمد نور والی رسمی بلخ است و به گونه عادی به کارش ادامه می‎دهد.

وی گفت “طرف جمعیت اسلامی افغانستان ارگان‌های محلی نیست و فکر می‌کنم این صلاحیت از حیطه یک اداره شبیه ارگان‌های محلی خارج است، طرف ما ارگ است و ما با ارگ صحبت می‌کنیم، ارگان‌های محلی می‌تواند با مامورین خودشان چنین برخورد های داشته باشند.”

منیره یوسف زاده سخنگوی ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی گفته بود، حکم رئیس جمهور در باره والی جدید بلخ عملی می‌شود و آنان انجنیر محمد داوود را به عنوان والی بلخ به گونه رسمی معرفی خواهند کرد.

خانم یوسف زاده با تأکید بر این که تغییر و تبدیل در سمت‌های سیاسی یک امر عادی و مروج بوده، گفته که او امیدوار است عطا محمد نور، والی پیشین بلخ با درایت و مدیریتی که در ۱۴ سال مأموریت از خود نشان داده، حکم رئیس جمهوری را بپذیرد.

دفتر ریاست جمهوری روز دوشنبه هفته‌ی گذشته اعلام کرد که استعفای آقای نور از سوی رییس‌جمهور منظور و به جای آن انجنیر محمد داوود به عنوان والی جدید بلخ تعیین شده است. عطامحمد نور استعفایش از رهبری ولایت بلخ را منتفی دانسته می‌گوید که درباره‌ی کناره‌گیری او از این ولایت تنها رهبری جمعیت می‌تواند تصمیم بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟