ثبات و همگرایی: ورود غیرمجاز به مرکز اطلاعات، سازمان یافته و در تبانی با ارگ بوده است

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 70305

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله، در اعلامیه ای ضمن انتقاد شدید از کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد که حمله بر مرکز اطلاعات، یک حمله سازمان یافته و در تبانی با ارگ ریاست جمهوری بوده است.

در اعلامیه این تیم انتخاباتی که امروز منتشر شده آمده است؛ انتظار می رفت که کمیسیون مستقل انتخابات به مثابه امانتدار رأی و اراده مردم، در قبال حمله شب گذشته به مواد حساس کمیسیون، موضع مسوولانه و قناعت بخش اتخاذ کند، اما آنان در راستای توجیه این حمله و تبرئه حمله کنندگان اعلامیه دادند.

در اعلامیه آمده است که موضع کمیسیون تردیدها را بیشتر و ابعاد پیچیدگی قضیه را نمایان تر می سازد و این تیم آن را نوعی کودتا علیه جمهوریت و دموکراسی و دستبرد به آرای مردم تلقی می کند.

در اعلامیه تیم ثبات و همگرایی تاکید شده که ارزیابی های اولیه ما نشان می دهد که این حمله سازمان یافته، عمدتا در جهت تغییر چیپ(حافظه) و تغییر محتوای دستگاه های بایومتریک قرنطین شده سازماندهی شده بود.

این تیم همچنان افزوده که تعدادی از دستگاه های بایومتریک به دلیل مشکلات از روند شمارش آرا خارج شده و دیتای‌شان به سرور مرکزی انتقال نیافته است. از این جهت، تصور ما این است که تلاش حلقات متقلب این بود تا با دستکاری‌های ماهرانه، مخفیانه و شب هنگام، دیتای این دستگاه ها را تغییر داده، قابل قبول و معیاری جلوه بدهد.

دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی مدعی است که هفت نفر از تیم تخنیکی آی‌تی کمیسیون انتخابات نیز در داخل مرکز دیجیتالی جا به جا شده بوده اند؛ اما قبل از رسیدن ناظرین ارشد تیم ثبات و همگرایی، ساحه را ترک کرده اند.

این تیم همچنان از کمیسیون انتخابات خواسته که از وارد کردن دیتای دستگاه‌های بایومتریک قرنطین و دستکاری شده، خودداری کند و تلاش ننماید که این روند ملی، به سمت بحران سوق داده شود.

این دسته انتخاباتی همچنان هشدار داده که در قبال دستبرد به آرای مردم بی تفاوت نمی ماند و در آن صورت، مسوولیت پیامدهای بعدی آن، هرچه باشد، به عهده کمیسیون مستقل انتخابات خواهد بود.

این در حالی است که دو شب پیش ناظران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی اعلام کردند که نیروهای خاص پولیس قفل مرکز دیجیتالی کمیسیون انتخابات را شکسته و داخل آن شده اند.

کمیسیون انتخابات این ادعا رد نمی کند،  اما می گوید که این کار به دلیل گرم شدن دو سرباز قطعه خاص پولیس صورت گرفته و هیچ آسیبی به مرکز دیجیتالی این کمیسیون وارد نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟