تیم دفاع از ترامپ در جلسه استیضاح را بشناسیم

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74573

رسانه های غربی گزارش دادند که چند وکیل و شخصیت شناخته شده حقوقی از جمله آلن درشوئیتز و کن استار قرار است در تیم حقوقی مدافع دونالد ترامپ در جلسه استیضاح در سنا حضور یابند.

فراینده استیضاح رئیس جمهوری آمریکا از روز سه شنبه هفته جاری در مجلس سنا اجرایی می شود.

سابقه فعالیت تیم حقوقی مدافع ترامپ در این جلسه استیضاح به شرح ذیل است:

پت سیپولون

این وکیل ۵۳ ساله کاخ سفید هدایت تیم دفاعی ترامپ را در جلسه استیضاح برعهده خواهد گرفت. وی  طی جلسات تحقیقات به طور جدی از ترامپ دفاع کرد و از ارائه شاهدان و اسنادی که کنگره از وی درخواست می کرد، امتناع کرده بود. این وکیل پیش از پیوستن به دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ در یک شرکت حقوقی کوچک در واشنگتن فعالیت می کرد.

جی سکولو

این وکیل ۶۳ ساله نیز به هدایت تیم دفاعی ترامپ کمک خواهد کرد. وی یک وکیل شخصی ترامپ بوده که در ابتدا در پرونده تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ استخدام شده بود. وی همچنین در یکسری پرونده های دیگر علیه ترامپ از جمله پرونده مالیات های ترامپ به تیم او کمک می کرد.

آلن درشوئیتز

درشوئیتز یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های حقوقی در آمریکا محسوب می شود. این استاد دانشگاه حقوق هاروارد با موفقیت توانسته بود از یک ستاره سابق لیک فوتبال آمریکا به اتهام قتل همسرش و دوست او در سال ۱۹۹۵ دفاع کند. درشوئیتز در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که به هیلاری کلینتون در انتخابات رای می دهد اما از آن زمان به بعد وی یک مدافع ترامپ در کانال های تلویزیونی بود و حتی کتابی در مخالفت با استیضاح رئیس جمهوری آمریکا نوشته است. در فرآیند استیضاح ترامپ در سنا، درشوئیتز مباحث قانونی را در مخالفت با استیضاح مطرح می کند.

کنت استار

استار ۷۳ ساله وکیل مستقلی که تحقیقات وی مسیر را برای استیضاح بیل کلینون دمکرات رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۱۹۹۸ هموار کرد، یک عضو دیگر برجسته تیم مدافع ترامپ محسوب می شود. یک قاضی سابق دادگاه استیناف در اواسط دهه ۹۰ به عنوان وکیل تحقیقاتی برای بررسی یک قرارداد املاک و مستغلات و همچنین دیگر مسائل منصوب شد اما تحقیقات وی به مسئله رابطه پنهانی بیل کلینتون با مونیکا لوینسکی کشیده شد. کنت استار رئیس دانشگاه بیلور در تگزاس بود اما در سال ۲۰۱۶ در بحبوحه انتقادها از مدیریت اتهامات تجاوز جنسی در بخشی از این دانشگاه استعفا کرد.

رابرت ری

این وکیل ۵۹ ساله در پرونده مربوط به رابطه بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی فعالیت هایی داشت. وی از سال ۲۰۰۲ نیز به عنوان وکیل مدافع شخصی فعالیت داشته است.

مایک پورپورا

این وکیل ۵۰ ساله در حال حاضر به عنوان معاون و مشاور وکیل درکاخ سفید فعالیت دارد. وی در دولت جورج بوش پسر در دفتر وکلای کاخ سفید نیز فعالیت می کرد.

پاتریک فیلبین

این وکیل ۵۲ ساله نیز به عنوان معاون و مشاور وکیل در کاخ سفید فعالیت دارد. او در دوران جورج بوش در وزارت دادگستری فعالیت می کرد و سپس به عنوان یک فرد حقوقی به کاخ سفید آمد. فیلبین در ژانویه ۲۰۱۹ به تیم حقوقی کاخ سفید پیوست.

پام بوندی

بوندی ۵۴ ساله مشاور ترامپ و یک دادستان کل سابق در فلوریدا بود که به تیم اطلاع رسانی ترامپ برای تحقیقات در مورد استیضاحش در نوامبر پیوست.

جیم جردن

این نماینده جمهوری خواه ۵۵ ساله از اوهایو یکی ازوفادارترین هم پیمانان ترامپ در کنگره است و احتمالا به تیم مدافع رئیس جمهوری آمریکا در جلسه استیضاح می پیوندد. وی بارها در کمیته های کنگره از دمکرات ها به دلیل استیضاح ترامپ به شدت انتقاد کرده بود.

جان رتکلیف

این نماینده ۵۴ ساله جمهوری خواه از ایالت تگزاس نیز احتمالا به تیم مداع ترامپ در فرآیند استیضاح خواهد پیوست. جان رتکلیف تابستان گذشته یکی از گزینه های ترامپ برای سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا بود اما پس از مطرح شدن گمانه زنی ها درباره عدم تجربه و اغراق شدن احتمالی رزومه وی، او از لیست ترامپ حذف شد.

به نوشته ایرنا؛ پیش از این اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای رای مثبت دادند که به موجب آن، پرونده استیضاح ترامپ با سازوکار تعریف شده، به سنای آمریکا ارسال می‌شود. این قطعنامه پس از آن تصویب می شود که مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را در دو موضوع سوء استفاده از قدرت و جلوگیری از عدالت به منظور اخلال در کار کنگره گناهکار تشخیص و به استیضاح او رای دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟