تیم ثبات و همگرایی به کمیسیون انتخابات هشدار داد؛ تا سه روز دیگر آرای تقلبی باطل اعلام شود

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 71385

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به کمیسیون انتخابات هشدار داد اگر تا روز شنبه هفته آینده، آرای تقلبی را باطل اعلام نکند، اعتراضات گسترده مردمی راه اندازی خواهد کرد.

«عنایت‌الله بابر فرهمند»، معاون اول دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز (5 قوس) در گردهمایی هواداران حزب جنبش ملی در کابل، کمیسیون انتخابات را به راه‌اندازی اعتراضات گسترده مردمی تهدید کرد.

وی هشدار داد که کمیسیون انتخابات سه روز(تا شنبه هفته آینده) مهلت دارد تا آرای تقلبی را ابطال کند درغیر صورت تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی فصل جدیدی از اقدامات بازدارنده در برابر تقلب را روی دست خواهد گرفت.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات باید سه گتگوری از آرای انتخابات ریاست جمهوری که بیش از 300 هزار رای را شامل شده و از سوی شرکت درملوک بی‌اعتبار خوانده شده را باطل اعلام کند.

فرهمند مدعی شد که اگر آرای تقلبی یاد شده باطل اعلام شود تیم ثبات و همگرایی نزدیک به 52 درصد آرای انتخابات را از آن خود خواهد کرد.

وی تاکید کرد که به همین دلیل کمیسیون انتخابات از سوی ارگ ریاست جمهوری تحت فشار قرار گرفته و قادر نیست آرای یاد شده را باطل اعلام کند به گفته او کمیسیون زیر فشار ارگ روند بازشماری آرای تقلبی را به پیش می‌برد.

همزمان با پروسه بازشماری بخشی از آرای انتخابات هواداران تیم ثبات و همگرایی در 14 ولایت مانع این پروسه شدند؛ اما فرهمند می‌گوید، کمیسیون با استفاده از نیروهای امنیتی درشماری از ولایات اعتراضات مردم را برهم زده و تنها در هفت ولایات اعتراضات مردمی ادامه دارد.

او نیروهای امنیتی را به اهانت معترضین در ولایت بغلان متهم کرده افزود که این نیروها از موترهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور علیه اعتراض کنندگان استفاده کرده‌اند.

گفتنی است که کمیسیون اعلام نتایج انتخابات را به ختم پروسه بازشماری بخشی از آرای مشروط اعلام کرد و آرای بیش از یک هزار محل رای‌دهی فاقد معلومات بایومتریک را نیز در پروسه بازشماری باطل اعلام کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟