تیم انتخاباتی امنیت و عدالت: کمیسیون‌های انتخاباتی به ابزار دست رهبری حکومت، تبدیل شده است

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 63870

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت به ریاست رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور، کمیسیون های انتخاباتی را متهم کرد که به ابزار دست رهبر حکومت وحدت ملی مبدل شده است.

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت امروز (۲۲جوزا) با نشر اعلامیه ای گفت، عمل‌کرد کمیسیون‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که این کمیسون‌ها نه تعهد به برگزاری یک انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه را دارند و نه هم ظرفیت آن را؛ این کمیسیون‌ها از همین اکنون به ابزار دست رهبری حکومت وحدت ملی تبدیل شده‌اند.

این گروه اظهار داشت خودداری کمیسیون‌ها از تهیه لیست‌های رأی‌دهندگان با استفاده از بایومتریک یک اقدام غیرقانونی است و آن‌ها با این اقدام تنها به تقلب‌های گذشته صحه گذاشته‌اند.

در این اعلامیه تاکید شده: این تیم در برابر سیاست‌ها و تلاش‌های غیر‌قانونی ایستادگی می‌کند و قانون‌ستیزی و عدم احترام به حاکمیت قانون از سوی حکومت را یک تهدید جدی در برابر انتخابات آینده می‌دانند.

همچنین این تیم افزوده که ادامه کار حکومت وحدت ملی از اول جوزا به بعد، هیچ دلیل قانونی ندارد، بلکه در تناقض با قانون اساسی کشور می‌باشد؛ حکومت به جای این‌که از ادامه اتخاذ اقدام‌های خلاف قانون اجتناب کند، بیش از پیش به کار‌ها و اجراآت غیرقانونی خود سرعت بخشیده است.

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت اضافه کرده است که مقرری‌های اخیر حکومت از پایین‌ترین واحد‌های اداری چون ولسوال‌ها، شاروال‌ها، قوماندانان امنیه، معیینت‌های وزارت‌خانه‌ها و تعیین وزرای سرپرست، همه به منظور مهندسی انتخابات آینده به سود اشرف غنی صورت می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟