تیم اعتدال به رهبری «اتمر» با حمایت حزب جمعیت وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 52460

«حنیف اتمر» نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با معاونت اول محمدیونس قانونی و معاونت دوم حاجی محمد محقق، با حمایت سران حزب جمعیت اسلامی، وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ااطلس، یک منبع معتبر به خبرگزاری جمهور گفته؛ که آقای اتمر، تیم انتخاباتی خود را “اعتدال” نام گذاری نموده و حمایت سران حزب جمعیت اسلامی، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور و شماری از چهره‌های سرشناس ملی را با خود دارد.

به گفته این منبع،‌ بخش بزرگی از رهبری حزب جمعیت اسلامی به شمول استاد عطا محمد نور، امیر اسماعیل خان، حضرت علی، بسم الله خان محمدی، دین محمد جرات و کلیم الله نقیبی، حمایت و پشتیبانی‌شان را از تکت انتخاباتی آقای اتمر اعلام کرده‌اند.

این منبع، همچنان اطلاعاتی را داده که نشان می‌دهد، علت اساسی حمایت حزب جمعیت اسلامی از حنیف اتمر، تغییر ساختار حکومت است که نظام صدارتی شکل گیرد و کسی که به عنوان صدراعظم انتخاب گردد، مسایل اجرایی حکومت را مدیریت کند.

ایجاد معاونت سوم نیز در تکت انتخاباتی حنیف اتمر به وجود آمده که این معاونت مربوط به قوم ازبیک می‌باشد و جریان انتخاباتی آقای اتمر در حال تقویت و گسترش است.

براساس این اطلاعات، در معاونت سوم، آقای جنرال دوستم شخصا وارد میدان نمی‌شود و فردی را از قوم ازبیک به حیث معاون سوم معرفی می‌کند.

براساس معلومات منبع، “اما جنرال دوستم، در حال حاضر بین تیم انتخاباتی آقای اتمر و رحمت الله نبیل مردد است و فیصله نهایی نگرفته است. دلیل تردید جنرال دوستم هم حمایت گسترده احزاب و جریان‌های سیاسی از تکت انتخاباتی حنیف اتمر است.”

گفته می‌شود که چهره‌های سرشناس جهادی مثل استاد عبدالرب رسول سیاف و کریم خلیلی مایل اند که از تیم انتخاباتی آقای اتمر حمایت کنند و در این میان، احزاب سیاسی مثل آقای صبغت الله مجددی، خانواده گیلانی و شخصیت‌های با نفوذ دیگر، از تیم انتخاباتی اعتدال حمایت‌شان را مطرح کرده اند.

احتمال می‌رود که تکت انتخاباتی اعتدال به رهبری حنیف اتمر به روز چهارشنبه مورخ 26 جدی برای ثبت نام وارد کمیسیون انتخابات شود اما هنوز هم در این مورد تصمیم نهایی گرفته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟