تیلرسون: پاکستان یک شریک قابل اعتماد برای آمریکا است

  • انتشار: ۱۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31478

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، پاکستان یک شریک قابل اعتماد در منطقه جنوب آسیا برای آمریکاست.

به گزارش رویترز، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) گفت: پاکستان یک شریک قابل اعتماد در منطقه جنوب آسیا برای آمریکاست و دولت ترامپ در تمامی سطوح با پاکستان همکاری می کند.

تیلرسون گفت: من فکر می کنم رابطه آمریکا و پاکستان در منطقه حائز اهمیت بسیاری است و با مشخص شدن استراتژی آمریکا در جنوب آسیا، ما در مورد این رابطه در بافت منطقه ای صحبت کردیم. این استراتژی فقط در مورد افغانستان نیست. این استراتژی در مورد اهمیت پاکستان و ثبات درازمدت پاکستان نیز هست. ما در مورد آینده دولت پاکستان نیز نگران هستیم. ما می خواهیم دولت پاکستان ثبات داشته باشد. ما می خواهیم در پاکستان صلح وجود داشته باشد و بسیاری از مسائلی که پاکستانی ها با آن دست وپنجه نرم می کنند در واقع مسائل ما نیز هست.

وی افزود: ما فکر می کنیم فرصتی وجود دارد تا روابط خود با پاکستان را تقویت کنیم. ما قصد داریم در تمامی سطوح، از وزارت امور خارجه گرفته تا وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی و فرصت های اقتصادی و تجاری، با پاکستان همکاری کنیم. بنابراین، این یک رویکرد منطقه ای است و من فکر می کنم ثبات پاکستان در درازمدت در منطقه حیاتی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟