توضیحات معاون وزیر کار ایران درباره شناسنامه دار شدن مهاجرین!

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 9656

خبرگزاری اطلس ـ قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با بیان اینکه مهاجرین افغانستانی، شناسنامه نمی‌گیرند، گفت: این افراد برای جلوگیری از ورود غیرمجاز به طور دقیق ساماندهی و دارای کارت اجازه برای کار می‌شوند.
«سیدمحمدتقی حسینی»، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  در پاسخ به این سوال که منظور وزیر کار از ایجاد شناسنامه برای مهاجرین افغانستانی، چه شناسنامه‌ای است، گفت:‌ منظور از شناسنامه ساماندهی این افراد بوده و به هیچ عنوان قرار بر صدور شناسنامه نیست.
وی افزود: برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به بازار کار ایران، اقداماتی برای ساماندهی این افراد در حال انجام است.
حسینی در پایان تاکید کرد: منظور وزیر صدور شناسنامه برای اتباع نیست بلکه ساماندهی آنها مورد تاکید است که در چه رده‌های شغلی کار کنند.
این در حالی است که روز گذشته خبری در عمده رسانه‌ها و گروه‌های مجازی ایران و افغانستان دست به دست شد که بر اساس آن وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از شناسنامه‌دار شدن مهاجرین خبر داده بود.
بر اساس این خبر، وزیر تعاون ایران دلیل این مسئله را پیشگیری از سیل مهاجرت مهاجرین افغانستانی عنوان کرده بود که به دلیل تفسیر و تنظیم اشتباه این خبر، برخی در برداشت محتوای آن دچار اشتباه شده بودند. بر اساس آنچه در این خبر ذکر شده بود، این عده چنین برداشت کرده بودند که با وجود شکل گیری بحران مهاجرت و سیل مهاجرینی که از کشورهای ایران و افغانستان راهی اروپا شده‌اند، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته که به مهاجرین افغانستان ساکن در ایران شناسنامه ایرانی اختصاص دهد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟