توزیع کارت ورود به بهشت / از دیگر ترفندهای داعش

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25695

به نقل از یک منبع امنیتی در استان نینوا، گروه تروریستی داعش جمعه گذشته اعلام کرد که نماز و خطبه های جمعه را در عموم مساجد منطقه تلعفر لغو نموده است و در ازای آن به عناصر خود برگه ای موسوم به «کارت ورود به بهشت» اعطا کرد.

این منبع در گفتگو با سومریه نیوز گفت: تروریست های داعش درباره دلیل لغو نماز جمعه در منطقه تلعفر سخنی نگفته اند.

این منبع امنیتی همچنین افزود که داعش در میان نیروهای تحت امرش کارت هایی را پخش می‌کند و آن ها را به “ورود به بهشت” و دستیابی به حوریان بهشتی در صورت کشته شدن در درگیری ها وعده داده است.

تعطیلی نمازجمعه و توزیع کارت ورود به بهشت در صورت کشته شدن در جنگ درحالی صورت گرفته که نیروهای عراقی همچنان مشغول آزادسازی غرب موصل از دست داعش هستند. تلعفر از مدت ها پیش در محاصره نیروهای حشد شعبی است و قرار است در جریان عملیات در غرب موصل، آزاد شود.بنا براین اساس اقدام عجیب داعش را در توزیع کارت ورود به بهشت همزمان با افزایش فشارها و پیشروری نیروهای عراقی می‌توان اقدامی متاثر از کمبود احتمالی نیروی جنگی در میان صفوف گروه تروریستی داعش عنوان کرد. کمبود احتمالی که بطور طبیعی با عقب نشینی‌ها و شکست‌های بیشتر این گروه در عراق بویژه در موصل و منطقه تلعفر شدت خواهد یافت.

با این وجود این نخستین بار نیست که داعش برای جذب جنگجو و عضوگیری از روش‌های غیرطبیعی مانند توزیع کارت ورود به بهشت استفاده می‌کند.

پیش از این داعش با هدف جذب نیرو در لیبی در سال 2015، با بکارگیری پرستاران زن بصورت اسرای جنگی این اقدام را به عنوان تبلیغی تاثیرگذار در جذب نیرو بکار گرفت. یک پرستار زن فیلیپینی که در شهر سرت لیبی در اسارت گروه تروریستی داعش بود، به خبرگزاری رویترز گفت که داعش وی و  همکارانش را مجبور کرده بود تا عناصر این گروه را درمان و به آنها آموزش پزشکی و سایر خدمات جنسی بدهد. در آن زمان پرستاران فیلیپینی در بیمارستان مرکزی شهر سرت مشغول به کار بودند که گروه تروریستی داعش پس از تحت کنترل درآوردن این شهر، بیمارستان را نیز برای ارائه خدمات به عناصر خود تصرف کرد.

از طرف دیگر استفاده از تبلیغات غیرمعمول برای جذب نیرو از جانب رهبران داعش نشان می‌دهد، جامعه هدف برای این گروه تروریستی عمدتا افرادی را شامل می‌شود که به تازگی خود را مسلمان اعلام کرده و ممکن است در واقع با بسیاری از تعالیم دینی و مذهبی اسلام ناآشنا و بطور کلی غریبه باشند.

از جمله یک زن فرانسوی که پسرش سال گذشته به گروه تروریستی داعش پیوسته بود در ارتباط با پسرش به روزنامه تونسی الشارع المغاربی می‌گوید: که فرزندش اهل موسیقی بود و نماز نمی خواند اما ناگهان شروع به خواندن نماز کرد. این زن فرانسوی تونسی تبار اضافه می‌کند که پس از آن که مطلع شد فرزندش از طریق ترکیه به سوریه رفته است، از پیوستن او به گروه داعش باخبر شده است.

همچنین وقتی سوابق دیگر اعضای انتحاری داعش را از جمله ابراهیم البکراوی و نجیم عشراوی به عنوان عاملان حادثه تروریستی فرودگاه بلژیک یا «اکبر جان جلیلف» به عنوان عامل حادثه انتحاری متروی سن پترزبورگ و یا دیگر عوامل انتحاری و تروریستی داعش را بررسی می‌کنیم، بیشتر آن‌ها در ویژگی گرایشات جدید افراط‌گرایی و سلفی با وجود عدم پای بندی پیشین به اصول اسلامی و حتی عضویت در گروه‌های فرهنگی غربی مشترک می‌باشند.

براین اساس شاید وقتی رهبران داعش  که در تبلیغات خود بر مسائلی غیردینی و غیراخلاقی تاکید می‌کنند، از روحیات مخاطبان خود به عنوان افراد تازه مسلمان شده به خوبی باخبرند که بر تبلیغات و اقداماتی غیرمعمول تاکید دارند. اقدامات و تبلیغات غیرمعمولی که به روشنی ماهیت غیراسلامی و ساختگی این گروه تروریستی را نشان می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟