توافق ایران و افغانستان بر تشکیل هیات مشترک تحقیق درباره غرق شدن مهاجرین در مرز ایران

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 85295

سید ابراهیم حجازی، مسئول امور مهاجران در سفارت افغانستان در تهران از توافق روی تشکیل هیئت مشترک تحقیق میان افغانستان و ایران به هدف دستیابی به حقیقت پیرامون گزارش های نشر شده مبنی بر رفتار نادرست با مسافران افغان در امتداد سرحد افغانستان و ایران و شهادت شماری از آنان خبر داد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: به هدف دستیابی به حقیقت پیرامون گزارش های نشر شده که حاکی از رفتار نادرست با مسافران افغان در امتداد سرحد افغانستان و ایران و شهادت شماری از آنان میباشد، معین سیاسی وزارت امور خارجه محمد هارون چخانسوری در کابل و سفیر افغانستان مقیم تهران با مسولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در تماس میباشند. تقاضای افغانستان از جانب ایران این بود که هردو طرف هر چه عاجل تحقیقات را در این زمینه آغاز تا مبنی بر یافته های این تحقیقات تصامیم لازم غرض اقدامات مقتضی اتخاذ گردند.

حجازی افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طریق یک تماس تلیفونی رسمی به سفیر جمهوری اسلامی افغانستان مقیم تهران از آماده گی شان برای انجام تحقیقات مشترک اطلاع داده و وعده نموده که در جریان امروز یادداشت رسمی در مورد جزییات تخنیکی تحقیقات مشترک را به سفارت افغانستان مقیم تهران ارسال خواهند نمود. وزارت امور خارجه افغانستان اقدام جانب ایران را قدردانی نموده و منتظر دریافت یادداشت رسمی میباشد، تا در چهارچوب آن یادداشت زمینه آغاز عاجل تحقیقات مشترک مساعد گردد.
هدف از این تحقیقات دریافت حقایق دقیق و تامین عدالت میباشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟