توافقنامه تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دالری بایدن با رژیم صهیونیستی

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113025

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست فاش کرد دولت این کشور قرارداد فروش ۷۳۵ میلیون دالر تسلیحات جدید به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

واشنگتن پست افزود: بخش اعظم این قرارداد مربوط به تحویل راکت‌های نقطه زن به رژیم صهیونیستی است. قرارداد فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی پنجم این ماه به کنگره اعلام شده بود.

این توافقنامه در حالی تصویب می‌شود که درگیری‌ها و حملات میان رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی فلسطین وارد هفتمین روز خود شده است.

سخنگوی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره اظهار داشت که دولت در ۵ مه (۱۵ ثور) این تصمیم را به کنگره اطلاع داده بود. با این حال، تعدادی از قانون گذاران ادعا کردند که تا پایان این هفته از این معامله اطلاعی نداشته‌اند.

کنگره ۲۰ روز فرصت دارد تا به چنین توافقنامه‌ای اعتراض کند. یکی از اعضای حزب دموکرات که در این کمیته کار می‌کند به واشنگتن پست گفت: «در کمیته امور خارجی مجلس شفافیتی وجود ندارد و معاملات حساس بدون بررسی دقیق انجام می‌شوند.»

چندی پیش، بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مورد افزایش خشونت‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی صحبت کردند. بایدن بار دیگر تأکید کرد که حمایت قاطع کشورش از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در برابر حملات راکتی حماس به غزه را دریغ نخواهد کرد. اما بعضی از دموکرات‌ها حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟