ته ینج: حماقت است کسی با امکانات دولتی برای معاون اول رئیس جمهور خط و نشان بکشد

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18490

بعد از حضور ده ها نظامی ارتش و حضور نیروهای واکنش سریع در نزدیکی خانه و دفتر کار جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور، و گزارش هایی مبنی بر اینکه خانه وی محاصره شده است، بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش به این گزارشات واکنش نشان داد و گفت که دروغها و شايعات اساس ندارد ، موظفين امنيتي ما وظيفه دارند بمنظور أمن و نظم در تمام نقاط شهر حضور داشته باشند، اين حماقت جبران ناپذير خواهد بود كه كسي با امكانات حكومتي بمقام دوم و معمار نظام ، معاون اول و منتخب يك كشور خلاف قانون خط و نشان بكشد.

آقای ته ینج گزارش بعضی از رسانه های را غرض آلود و غیر واقعی خواند و می گوید؛ رسانه های اجیر از گزارش های یکجانبه بپرهیزد.

ده ها نظامی ارتش، امنیت ملی و پولیس که مربوط به گارنیزیون کابل خوانده می‎شوند با سلاح‎های سبک و سنگین در اطراف خانه عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور  جابجا شده‎اند.

به دنبال جابجا شدن این نظامیان، گارنیزیون کابل این کار را یک برنامه امنیتی در ساحه شیرپور کابل عنوان می‎کند.

این نظامیان سرک‎های متصل به خانه آقای دوستم را مسدود کرده‎اند و در ساحه به خبرنگاران اجازه عکس و تصویر برداری را نمی‎دهند.

گل نبی احمدزی قوماندان این گارنیزیون به رادیو آزادی گفته است بر اساس یک برنامه امنیتی در حال حاضر ساحه شیرپور کابل مورد تصفیه و تلاشی قرار دارد.

آقای احمدزی می گوید؛ ما دوامدار منحیث مسئولیت گارنیزیون کابل کوشش می کنیم ساحات را به نوبت بر اساس اطلاعات و راپورهای که موجود، مورد تفتیش و ارزیابی قرار دهیم، بر همین اساس ساحات شیرپور و همین قسمت‎ها مورد تصفیه و تلاشی قرار دارند.

نیروهای امنیتی در حالی در منطقه شیرپور کابل و در نزدیکی‎های خانه معاون اول رئیس جمهور جابجا شده‎اند که روز گذشته عبدالرشید دوستم پس از نزدیک به چهار ماه غیابت به دفتر کار اش حضور یافت.

از سوی دیگر بشیر احمد ته ینج عضو سخنگوی حزب جنبش ملی گشت و گذار نیروهای امنیتی در اطراف خانه معاون اول رئیس جمهور را برنامه معمولی امنیتی می‎خواند.

به گفته وی تانک‎های نیروهای امنیتی که تا چاشت امروز در اطراف خانه دوستم آمده بودند، دوباره به قرار گاه‎های شان رفته‎اند.

ته ینج در صفحه فیسبوکش نوشته است “دروغها و شايعات اساس ندارد ، موظفين امنيتي ما وظيفه دارند بمنظور أمن و نظم در تمام نقاط شهر حضور داشته باشند، اين حماقت جبران ناپذير خواهد بود كه كسي با امكانات حكومتي بمقام دوم و معمار نظام ، معاون اول و منتخب يك كشور خلاف قانون خط و نشان بكشد .

آقای ته ینج؛ بعضی از رسانه ها را به دروغ پراکنی و گزارش های یکجانبه متهم کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟