تهدید گروه طالبان در برابر خبرنگاران 54 درصد افزایش داشته است

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 12777

نهاد حمایت  کننده ی رسانه های آزاد در نشستی گفت: تهدید های گروه طالبان، بر علیه خبرنگاران نسبت به سال گذشته، 45 در صد افزایش یافته است.

صدیق الله توحیدی، مسئول نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد  در کنفرانسی که امروز(پنجشنبه) برگزار شده بود گفت: تهدیدات نسبت به خبرنگاران در سال گذشته جاری افزایش یافته است وی گفت: ۲۶ مورد تهدید از سوی منسوبین دولت، ۶۴ مورد از سوی طالبان ۱ درصد از سوی نیروهای امنیتی و ۲۱ مورد دیگر از سوی افراد ناشناس علیه خبرنگاران صورت گرفته است.

توحیدی اضافه کرد ” از ماه می سال گذشته تاکنون ۱۱۷ مورد خشونت در برابر خبرنگاران به ثبت رسیده است که این آمار ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد”.

وی افزود: در جریان سال گذشته، ۱۲ خبرنگار در سرتاسر کشور کشته، ۲۳ تن زخمی ۱۵ تن مورد لت و کوب قرار گرفته و ۶۷ مورد تهدید به ثبت رسیده است.

این نهاد تاکید می کند که در یک سال گذشته، ۳۰۰ کارمند رسانه یی به شمول خبرنگاران افغانستان را ترک کرده اند که در میان آن ۶۰ خانم نیز شامل می باشند.

این نهاد از حکومت می خواهد که به صورت عملی و پیشنهاداتی که در مورد حل مشکلات خبرنگاران ارایه شده است را اجرایی سازد.

آقای توحیدی گفت:” حمایت زبانی کافی نیست؛ ما منتظر حمایت عملی رهبران حکومت در برابر خبرنگاران هستیم”.

قابل ذکر است که چندی قبل طالبان با آماج قرار دادن موتر حامل کارمندان رسانه ای، تعدادی را به قتل رساند و عده ای نیز به شدت زخمی شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟