تهدید طالبان، فعالیت شبکه‌های مخابراتی «مزار شریف» را متوقف کرد

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 66820

در پی هشدار طالبان به شبکه های مخابراتی شهر مزار شریف، شب گذشته فعالیت این شبکه ها به دلیل تهدیدهای این گروه قطع شد.

شب گذشته (29 سرطان) شبکه‌های مخابراتی در شهرمزار شریف از ساعت هفت شب الی هفت صبح قطع بود. به گفته شهروندان شهرمزارشریف، شب گذشته فعالیت شبکه‌های مخابراتی به دلیل تهدیدهای گروه طالبان قطع شد.

«نوید احمد پویان» یکی از باشندگان شهر مزار شریف می‌گوید که شب گذشته، به جز شبکه مخابراتی سلام، تمامی شبکه‌های مخابراتی دیگر قطع شده بود. به گفته وی طالبان به شبکه‌های مخابراتی هشدار داده که از ساعت هفت شب تا هفت صبح فعالیت‌شان را متوقف کنند.

او از گسترش نفوذ افراد مسلح طالبان در شهرمزارشریف ابراز نگرانی کرده و گفت، مدتی است که فعالیت‌ها و نفوذ افراد مسلح طالبان در شهر مزارشریف نگران کننده شده و حتی در برخی موارد، عملا گشت وگذار می‌کنند.

از سویی هم، ابراهیم خیراندیش عضو پیشین شورای ولایتی ولایت بلخ در گفتگو با خبرگزاری جمهور اظهار داشت که وضعیت امنیتی ولایت بلخ نگران کننده است و مردم از فعالیت‌های طالبان به شدت هراس دارند.

آقای خیراندیش گفت: وضعیت شهرمزارشریف خوب نیست، شبکه‌های مخابراتی دو شب است که قطع شده. مردم نگران است و دولت توانایی تامین امنیت مردم را ندارد.

این عضو پیشین شورای ولایتی ولایت بلخ همچنان بیان کرد که ولسوالی‌های این ولایت تحت تسلط طالبان قرار گرفته؛ حتی در ولسوالی چمتال یک روستا هم آزاد نیست.

وی مسئولان امنیتی و دولت را متهم به ناتوانی کرد و گفت که مسئول ناامنی‌های ولایت بلخ دولت است که ظرفیت و توانایی تامین امنیت مردم این ولایت را ندارد.

هرچند مسئولان امنیتی شهر مزارشریف در مورد قطع شبکه‌های مخابراتی و گشت وگذار افراد مسلح طالبان تاکنون چیزی نگفته‌اند اما قرار است که شام امروز(30 سرطان) نشست فوق‌العاده ای پیرامون حل چالش‌ها و تهدیدهای موجود با حضور اعضای شورای ولایتی، مسئولان امنیتی و والی ولایت بلخ برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟