تهدید داعش در ولسوالی درزاب جوزجان باعث محرومیت بیش از 18 هزار دانش آموز از مکتب شده است

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31527

تهدیدهای گروه تروریستی داعش باعث شده است که بیشتر از 18 هزار دانش آموز در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان از رفتن به مکتب باز بماند. دانش آموزان در این ولسوالی، از ترس داعش حتی به مکاتبی که تحت حاکمیت دولت است، هم نمی روند.

مقام ها در ولایت جوزجان می گویند که به دلیل تهدید های امنیتی ازسوی گروه داعش در ولسوالی های درزآب و خانقاه این ولایت حدود ۲۷ مکتب مسدود شده است.

مسوولین معارف این ولایت می گویند که هم اکنون تنها در ولسوالی درزآب، بیش از 18 هزار دانش آموز از ترس تهدید داعش حتی به مکتب نمی روند.

عبدالحی یشین، رئیس معارف ولایت جوزجان گفته است “خانواده ها از ترس تهدید این گروه، فرزندان شان را حتی به مکاتبی نیز نمی فرستند که تحت ادارۀ حکومت است.”

مقام های محلی در جوزجان می گویند که هم اکنون ۱۸هزار و پنجصد شاگرد اعم از دختران وپسران به دلیل آنچه که تهدید ازسوی گروه داعش گفته می شود، تنها در ولسوالی درزآب این ولایت از مکتب باز مانده اند.

ولسوالی درزاب و قوش تپه جوزجان در حدود صد مکتب موجود است. اما با داشتن مرز مشترک با سرپل، این دو ولسوالی را به مرکز فعالیت داعش و طالبان مبدل ساخته است.

همچنان در ولسوالی خانقاه جوزجان دو مکتب به دلیل تهدید طالبان و داعش مسدود است.

رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان گفته است که تلاش دارند تا با پا درمیانی بزرگان محلی این مکاتب را دو باره به روی شاگردان باز کنند اما تاهنوز تندروان داعش حاضر به این کار نشده اند.

همزمان با این، خانواده های دانش آموزان در جوزجان گفته اند تا زمانیکه دولت برای تامین امنیت مکاتب اقدام جدی نکند حاضر نیستند فرزندان شان را به مکتب بفرستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟