تهدید ترامپ، ارزش آمازون را 53 میلیارد دالر کاهش داد

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 38925

پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای کنترل کردن آمازون، غول فناوری و تجارت، بهای سهام آن در روز گذشته ۷.۴ درصد سقوط کرد و در نتیجه ۵۳ میلیارد دالر از ارزش مالی آن در بازار کاسته شد.

سایت «اکسیوس» خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه دونالد ترامپ برای حمایت از بنگاه‌های تجاری کوچک قصد دارد نحوه و میزان دریافت مالیات از آمازون را تغییر دهد.

پس از اظهار نظر یک مقام کاخ سفید که گفت از تغییر سیاست مشخصی در این زمینه اطلاع ندارد و همیشه گزینه‌های مختلف در عرصه‌های سیاست گذاری گوناگون بررسی می‌شود بهای سهام آمازون تا حدی کاهش شدید خود را جبران کرد.

شرکت آمازون تاکنون در مورد این رویداد واکنشی نشان نداده است.

دونالد ترامپ در زمینه پرداخت مالیات و ایجاد فرصت‌های شغلی، به شرکت آمازون حمله کرده است. جف بزوس، مدیر عامل آمازون، در عین حال مالک روزنامه واشنگتن‌پست است که دونالد ترامپ بارها به آن حمله کرده است.

سایت اکسیوس با استناد به گفته‌های پنج منبع مطلع در گزارش خود نوشت: «مجالس قانونگذاری آمریکا خواهان اقدام شدید در مورد فیس‌بوک هستند ولی دونالد ترامپ علاقه‌ای به این کار ندارد. به جای آن آقای ترامپ قصد دارد علیه آمازون اقدام کند».

بهای سهام آمازون که در بدترین حالت خود به هزار و ۳۸۶ دالر رسیده بود تا حدی کاهش خود را جبران کرده و با سقوط چهار درصد از ارزش آن به هزار و ۴۳۹ دالر رسید.

به این ترتیب ارزش مالی شرکت آمازون حدود ۶۸۰ میلیارد دالر خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟