تهاجم طالبان به «دهنه غوری» ناکام ماند

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 10505

مقام‌های ولایت بغلان در شمال افغانستان گفته‌اند که نیروهای امنیتی تهاجم گروه طالبان به منطقه «دهنه غوری» را دفع کرده و شش تن از آنها را کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، محمود حقمل سخنگوی والی بغلان به بی‌بی‌سی گفت که هدف افراد مسلح گروه طالبان تصرف مرکز ولسوالی دهنه غوری بود، اما با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

او افزود که طالبان از قبل در مناطق روستایی دهنه غوری حضور داشتند، اما به دنبال تصرف شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز در شمال بغلان، این گروه تحرکات خود را در چند منطقه ولایت بغلان و از جمله دهنه غوری شدت بخشیدند.

دهنه غوری در سی کیلومتری غرب شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان موقعیت دارد.

سخنگوی ولایت بغلان گفت که دیروز موانعی را که گروه طالبان در شاهراه بغلان-قندوز برای ممانعت از ورود نیروهای اعزامی از کابل به قندوز ایجاد کرده بودند برداشته شد.

به گفته او، شماری از واحدهای اعزامی پیشتر به قندوز رسیده بودند، اما برخی از این نیروها تا دیروز نتوانسته بودند به دلیل مشکلاتی که طالبان در سه منطقه مربوط ولسوالی بغلان مرکزی به وجود آورده بودند، وارد قندوز شوند.

آقای حقمل افزود که دیروز از ساعت چهار تا یازده شب (۱۴ میزان) به وقت محلی، همه موانع از سر راه برداشته شد و ۹ تن از شورشیان هم در اثر عملیات نیروهای دولتی در این منطقه کشته شدند.

 

طالبان در پی حمله به شهر قندوز، به فعالیت های را در ولایت های همجوار از جمله بغلان افزایش دادند
پیش از این طالبان برای ساعاتی ولسوالی «تاله و برفک» در شاهراه بغلان-بامیان را هم به تصرف خود درآورده بودند، اما با عملیات نیروهای دولتی، به عقب رانده شدند.

آقای حقمل گفت که در حال حاضر در این منطقه مشکل عمده‌ای وجود ندارد و دولت بر مرکز ولسوالی تافه و برفک مسلط است.

اخیراً امضای تفاهمنامه ای بین گلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبائل با ریش سفیدان منطقه «دند غوری» در نزدیک شهر پلخمری، جنجالهای زیادی را برانگیخت و مجلس نمایندگان او را برای پاسخ دادن به سوالهای نمایندگان به مجلس فراخواند.

براساس این تفاهمنامه، نیروهای دولتی از حمله به مواضع طالبان در این منطقه خودداری می کنند و در مقابل، طالبان مستقر در این منطقه، امنیت شاهراه کابل-مزار شریف را مختل نمی کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟