تنش در روابط پاکستان و آمریکا

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29801

بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در وقت اعلام استراتژی جدید کشورش برای افغانستان و جنوب آسیا، با هشدار به پاکستان، این کشور را متهم به پناه دادن به تروریستان کرد، روابط دو کشور دچار تنش شد.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پاکستان را متهم کرد، به تروریستها پناه می دهد و تروریستها از آنجا به افغانستان حمله می کنند. شماری از نمایندگان مجلس پاکستان به این اتهام ترامپ واکنش نشان دادند و تاکید کردند واشنگتن دنبال سپربلا برای هرج و مرج سیاسی است که در کشور جنگ زده افغانستان ایجاد کرده است.

شاهدخاقان عباسی، نخست‌وزیر جدید پاکستان روز گذشته در نشستی با کمیتۀ امنیت ملی این کشور می‌گوید که گروهی را برای تهیۀ این راهبرد موظف کرده است.

پس از اعلام راهبرد آمریکا برای افغانستان این دومین باری‌ست که نخست‌وزیر جدید با کمیتۀ ملی امنیت ملی در رابطه به این راهبرد نشست دارد.

روزنامۀ دانِ پاکستان گزارش داده است؛ راهبرد اسلام‌آباد تمام حدومرزها و مواضع پاکستان با کشورهای منطقه و آمریکا را مشخص می‌کند.

این در حالی است که مجمع ملی پاکستان امروز با تصویب لایحه‌یی سخنان اخیر دونالد ترامپ که گفته بود اسلام‌آباد عامل طولانی‌شدن جنگ در افغانستان است را محکوم کرد و آن را «خصمانه» و «تهدیدآمیز» خواند .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟