تمنا: آرای بایومتریک نشده و خارج از وقت قانونی انتخابات، باطل اعلام شود

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71013

«فرامرز تمنا»، رهبر دسته انتخاباتی تدبیر و توسعه، خواستار ابطال آرای غیر بایومتریک و آرای خارج از وقت قانونی انتخابات شد.

در بیانیه این تیم امده است که: طبق توافق نامزدان انتخاباتی با کمیسیون مستقل انتخابات بر عدم شمارش آرای غیربایومتریک، این کمیسیون شمارش آرایی که در دستگاه بایومتریک ثبت نشده و یا کارت حافظه آن مفقود شده یا شکسته است را متوقف و تمامی این آرا را باطل اعلام کند.

بیانیه افزود که این تیم انتخاباتی عزم کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر ایجاد شفافیت در شمارش آرا را می ستاید و از رهبری و کمیشنران این کمیسیون می‌خواهد که به هیچ صورت تحت فشار و تهدید هیچ گروه سیاسی قرار نگیرند.

فرامرز تمنا از کمیسیون انتخابات خواسته است که در اعلام نتیجه انتخابات، بیش از این تاخیر نکند و نتیجه ابتدایی را بر اساس مجموع آرایی که توسط شرکت دارملوک معتبر شناخته شده است، طبق تقویم در تاریخ ۲۳ عقرب اعلام کند.

وی در اعلامیه خود برای پایان بن‌بست انتخاباتی، پیشنهاد کرده تا دو روز دیگر یک «کمیته با صلاحیت» مشتمل بر دبیران کمیسیون های انتخاباتی، یک نماینده از هر نامزد ریاست جمهوری، یک نماینده از وزارت عدلیه، یک نماینده از اتحادیه حقوقدانان افغانستان و یک نماینده از هر نهاد مدنی مرتبط با انتخابات، تشکیل شود تا در این خصوص تصمیم نهایی گرفته شود.

این درحالی است که یش از این تیم های انتخاباتی ثبات و همگرایی، امنیت و عدالت، امنیت و عدالت اسلامی و شورای کاندیدان ریاست جمهوری خواستار ابطال آرای غیر بایومتریک و آرایی که قبل و بعد از زمان انتخابات مورد استفاده قرار گرفته شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟