تمسخر آمریکا توسط روزنامه چینی پس از آزمایش سری موشک مافوق صوت جدید

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122772

چین با گفتن اینکه آزمایش سری یک موشک هسته ای با سرعت ۲۱,۰۰۰ مایلی یک «شکست تازه برای ذهنیت آمریکایی برتری استراتژیک در برابر چین است» به تمسخر آمریکا پرداخت، موشکی که دور مدار زمین می چرخد و سپس پایین آمده و به هدف برخورد می کند.

این تمسخر بدنبال مقاله ای از روزنامه فایننشال تایمز صورت گرفته که در آن به نقل از ۵ تن از نیروهای سرویس امنیتی ایالات متحده گفته شده است که ارتش چین راکت موسوم به Long March را در ماه آگوست آزمایش کرده است، راکتی دارای یک بخش گلایدری مافوق صوت که وارد مدار پایین زمین می شود.

این موشک قبل از شیرجه زدن به سمت هدف، دور مدار زمین چرخیده و تنها چند مایل خطا دارد، پیشرفتی بزرگ برای چین که بر سیستم های موشکی ضد بالستیک ایالات متحده غلبه می کند. به گفته فایننشان تایمز، این اتفاق باعث غافلگیری جامعه امنیتی ایالات متحده شده است زیرا «چین پیشرفتی ترسناک در زمینه توسعه سلاح های هایپرسونیک داشته است». یکی از افراد مطلع از این تست موشکی گفته است: «ما نمی دانیم آن ها چطور توانسته اند این کار را بکنند». در یکی از سرمقالات روزنامه Global Times که سخنگوی حزب حاکم چین است نیز گفته شده که این آزمایش موشکی به این معناست که «یک عضو کلیدی جدید در سیستم بازدارندگی هسته ای چین وجود دارد» و این موشک «شکستی دیگر برای ذهنیت آمریکایی برتری استراتژیک بر چین است».

موشک های مافوق صوت چین اکنون به سرعت ۲۱۰۰۰ مایل بر ساعت رسیده اند که می توانند هر نقطه ای از جهان را در عرض تنها چند دقیقه و از سمت بالا مورد هدف قرار دهند. این سیستم می تواند از سیستم های دفاع موشکی ضد بالستیک ایالات متحده که در آلاسکا مستقر هستند عبور کند. این تازه ترین پیشرفت دولت چین در زمینه رقابت تسلیحاتی ترسناک در آسیا در دوره بالا گرفتن تنش ها با تایوان است. در کنار چین، ایالات متحده و روسیه و دستکم ۵ کشور دیگر در حال کار بر روی تکنولوژی مافوق صوت هستند و ماه گذشته نیز کوریای شمالی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوت جدیداً-توسعه یافته را آزمایش کرده است.

در رژه نظامی سال ۲۰۱۹ نیز چین از سلاح های پیشرفته ای مانند موشک مافوق صوت جدیدش با نام DF-17 رونمایی کرد. موشک های بالستیک وارد فضای خارجی زمین شده و سپس با سرعت هایی سرسام آور به سمت هدف خود شیرجه می روند. دفاع در مقابل سلاح های مافوق صوت از این جهت دشوار است که در ارتفاع های پایین به سمت هدف خود پرواز می کنند اما می توانند به سرعتی ۵ برابر سرعت صوت برسند که حدود ۶۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

منبع: روزیاتو

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟