تمام هواپیماهای مسافری که با موشک سقوط داده شدند

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثدیدگاه
  • شناسه مطلب: 73807

اصل فاجعه غمبار و انکار آن غیر عاقلانه بود که باید پیگیری و به امور حقوقی احترام گذاشته شود!

اما این‌که اشتباهاتی از این دست در عین کم نبودن آن چرا نسبت به ایران بیش از همه حساسیت برانگیز است، کاملا قابل درک و فهم است؛ زیرا ایران امروز نه تنها در منطقه که در دنیا وارد رقابت جدی شده دوستان و دشمنان جدی دارد و همین ایران به اعتراف خود ترامپ که گفت: ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده است، در منطقه و دنیا حرف برای گفتن دارد.
بنابراین، ایرانی با این ویژگی‌ها خصوصا با توجه به اتفاقات اخیر و کوبیده شدن مقر قوی ترین دشمنش در عین الاسد که ابهت هژمونی آمریکا را در دنیا به چالش کشید، بایستی تحرکاتش، چه سهوا و چه عمدا، حساسیت زا باشد و این بیانگر سر زندگی ایران در دنیا و گویای جدی بودن وی در برابر دشمنانش می‌باشد.

حال نمونه‌های از اشتباهاتی از این دست که بسیاریشان واکنش‌های به این گستردگی را در پی نداشتند:

🔻تمام هواپیماهای مسافری که با موشک سقوط داده شدند

🔹سال ۲۰۱۷ / هواپیمای مالزیایی که توسط روسیه در میانه جنگ اکراین به اشتباه مورد اصابت موشک‌های روس قرار گرفت و منجر به کشته شدن ۲۹۸ نفر شد

🔹سال ۲۰۰۷ / هواپیمای بلاروسی که در سومالی مورد هدف قرار گرفت و ۱۱ نفر کشته شدند.

🔹سال ۲۰۰۱ / سقوط پرواز روسی بر فراز دریای سیاه که از اسرائیل به سمت روسیه در حال حرکت بود، اکراین به اشتباه به این هواپیما شلیک کرده بود! ۷۸ کشته…

🔹سال ۱۹۸۸ / و شلیک معروف ارتش آمریکا به ایرباس ایرانی و کشته شدن ۲۹۰ ایرانی که البته برای تعمدی بودن آن، ده‌ها دلیل بیشتر است.

🔹سال ۱۹۸۳ / مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای کره جنوبی توسط شوروی، ۲۶۹ کشته

🔹سال ۱۹۷۳ / شلیک هواپیمای نظامی اسرائیل به هواپیمای مسافربری لیبی در صحرای سینا، ۱۰۸ کشته داد.

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟