تلگرام و واتس آپ و شماری از حساب های توییتر و فیسبوک در افغانستان مسدود شد

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 32796

یک مقام وزارت مخابرات افغانستان تایید کرده است که این وزارت واتس‌آپ، تلگرام و شماری نامشخص از حساب‌های کاربری توییتر و فیسبوک را به دلیل نگرانی های امنیتی مسدود می‌کند.‌

اداره‌ی تنظیم مخابراتی( اترا ) به شرکت های ارائه کننده خدمات انترنتی دستور داده است که شبکه های اجتماعی( واتساپ وتلگرام) را برای ۲۰ روز در کشور مسدود کند.

معاون اداره تنظیم خدمات مخابراتی اترا با ارسال مکتوب به شرکت های ارائه کننده خدمات انترنتی در کابل دستور داده است که از تاریخ ۱۰ عقرب تا مدت ۲۰ روز بدون تاخیر خدمات اجتماعی انترنتی(واتساپ و تلگرام ) را مسدود کنند.

این مکتوب که از سوی معاونیت اداره‌ی اترا صادر شده امروز(پنجشنبه، ۱۱عقرب) در شبکه های اجتماعی درز کرده است.

عبدالرزاق وحیدی وزیر سابق مخابرات در فیسبوک خود نوشته است؛ مانند ديوارهاي سمنتي كه بر بهبود امنيت تأثيري نداشت، ايجاد موانع و ديوارهاي ديجيتالي نيز به همان اندازه بي تاثير خواهد بود.

وی گفته است؛ مسدود ساختن آنها به طور آزمايشي براي بيست روز ممكن است بخشي از امكانات ارتباطي نيروهاي متخاصم را محدود سازد، اما با توجه به تنوع و وسعت تكنالوژي و ارتباطات در دراز مدت اين اقدام بي تاثير خواهد بود.

در ضمن مسدود ساختن حساب هاي فيسبوكي اشخاص از توان شركت هاي داخلي بالاتر است، مگر آنكه مانند برخي كشورها فيسبوك كاملا مسدود گردد.

این در حالیست که پیش از این حکومت آقای گفته است به آزادی بیان احترام می گذارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟